مدیریت فروش و بازاریابی

تبلیغ جالب و هیجان انگیز هنکل برای پریل+ویدیو

در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، قبلاً در مورد بازاریابی چریکی (یا همان بازاریابی پارتیزانی) صحبت کرده بودیم و در مطلبی با عنوان «تبلیغ محیطی و خلاقانه آریل» به گونه ای از ترکیب تبلیغات محیطی و تلویزیونی اشاره کرده بودیم. در سال ۱۳۸۷ که این مطالب را می نوشتم، تصور نمی کردم که فضای بازاریابی و تبلیغات در ایران ۷ سال بعد یک تبلیغ خلاق و هیجان انگیز را تجربه کند.

نگارنده پیش از مشاهدۀ تبلیغی که موضوعِ این یادداشت است نیز از شواهد دیگر، به وضوح دریافته بود که «هنکل پاکوش» و برند پریل یک گام از رقبای خود در صنایع شوینده جلوتر است، برندی که در زمانی کوتاه سهم قابل توجهی از بازار مایع ظرفشویی را از رقبای گردن کلفت خود مثل پاکسان و دیگران ربوده بود. حالا در این ویدیو می توانید اقدام جالب تبلیغاتی پریل در مجتمع تجاری ارگ تهران واقع در تجریش را مشاهده کنید. این تبلیغ که ترکیبی که از تبلیغ محیطی و سپس گزارش آن تبلیغ تلویزیونی و … است، جذابیت فوق العاده ای دارد.

تبلیغ هنکل پاکوش برای پریل

هنکل پاکوش

قبل از مشاهده ویدیو، این را در ذهن داشته باشید که ماشین ظرفشویی کم و بیش محصولی لوکس در سبد خانوار مصرف کننده ایرانی محسوب می شود و مجتمع تجاری ارگ واقع در میدان تجریش تهران، قطعاً یکی از مکان های لوکس خرید است که علی القاعده ماشین ظرفشویی یکی از لوازم روتین خانه شان است. حالا  ببینید، هنکل پاکوش چگونه با طراحی یک رویداد و سپس فیلمبرداری از رویداد و پخش ویدیوی آن، برند پریل را بیش از پیش به مصرف کننده ایرانی معرفی کرد.

به هر حال مواردی این چنینی که رگه هایی دلچسب از خلاقیت و نوآوری را در فضای بازاریابی و کسب و کار و تبلیغات ایران به نمایش میگذارد، باعث خوشحالی می شود و کمک می کند تقلیدهایی نظیر آن چه در اینجا یا اینجا معرفی کردیم را فراموش کنیم.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا