آن چه باید از تبلیغات بدانید (4)

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتآن چه باید از تبلیغات بدانید (4)

دوره دیجیتال مارکتینگ

آن چه باید از تبلیغات بدانید (4)

برچسب ها: بازاریابیتبلیغات

در ادامه قسمتهای قبلی سری مطالب «آن چه باید از تبلیغات بدانید» در این مطلب به موضوع برنامه ریزی تبلیغات پرداختیم. برای مطالعه مطالب قبلی به این لینکها مراجعه فرمایید : قسمت اول - قسمت دوم - قسمت سوم .

 

اصول برنامه ریزی تبلیغات را موارد زیر بر می شمارند:

  • داشتن درک از مشتری
  • خلق یک «ایده بزرگ»
  • طرح یک استراتژی برای این ایده
  • اجرای تبلیغات بر اساس استراتژی


داشتن درک از مشتری

«ساخت یک نمودار از مخاطبین» این نمودار باید موارد زیر را پوشش دهد :

درک از مشتری

مخاطبین هدف: ویژگیهای جامعه شناختی - دلایل انتخاب رسانه - دلایل مصرف کالا/خدمات - خصوصیات دموگرافیک - خصوصیات روانشناختی

همچنین برای برنامه ریزی تبلیغات به بینش نیاز داریم. باید توجه داشت که بینش از ترکیب اطلاعات و هوش به دست می آیند، همچنین بینش بر عمل استوار است. لازم است این بینش پیرامون موضوعات و مسائل زیر حاصل شده باشد:

1- عنوان تجاری

- موقعیت فعلی

- آگاهی مصرف کننده

- نفوذ سایر محصولات در بازار

2- تولیدات

- آگاهی از عملکرد کالا

- شناخت حوزۀ مصرفتبلیغات

3- بازار

- تقسیم بندی بازار

- فعالیت رقبا

- زمینۀ رسانه‌ای

4- جامعۀ مخاطب

- توضیح مخاطب هدف

- شناخت فعالیت آنها

- شیوۀ حضور در نحوۀ زندگی و تکمیل نیازهای آنها

 

با طرح سوالات زیر می توانیم ب خلق ایده مناسب کمک کنیم:

به چه کسانی می خواهیم برسیم؟

چه می خواهیم بگوییم؟

بهترین راه برای این کار چیست؟

باید روشهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، روشهایی مثل:

تلویزیون - رادیو - مطبوعات - تبلیغات محیطی - تبلیغات اینترنتی - تبلیغات دهان به دهان - امتحان کالا (تست) - معرفی مستقیم کالا

ویژگیهای رسانه

دو عامل اصلی موثر در انتخاب روش ارائۀ تبلیغات یا رسانه عبارتند از:

1- عامل کمی

  • ظرفیت پوشش
  • پوشش تحقق یافته
  • تعداد مخاطبین هدف
  • تعداد هدر رفته
  • هزینه فضا
  • هزینه تولید

2- عامل کیفی

  • نفوذ
  • ویژگیهای محیطی
  • قابلیت اعتماد
  • به همریختگی
  • تشابه

 

منابع مورد استفاده در این مطلب:

کتاب تبلیغات با بیان ساده، تالیف علیرضا صدرمحمدی انتشارات سیته

سید حمیدرضا عظیمی این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام