مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ، مایکروسافت علیه گوگل

وقتی آفیس به جیمیل حمله می کند

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تبلیغات مایکروسافت علیه گوگل

تبلیغی از گوگل

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید.

گوگل، یاهو و مایکروسافت !

گوگل، یاهو و مایکروسافت بازیگران اصلی در بازار ارائه خدمات ارسال و دریافت ایمیل در دنیا هستند. طبق آمار منتشر شده توسط ComScore در سال ۲۰۱۱ و در بازار آمریکا یاهو رتبه ی اول و جی میل رتبه ی دوم را دارا می باشد و هاتمیل رتبه ی سوم را به خود اختصاص داده است. اما این آمار زمانی که تمام دنیا را مورد بررسی قرار می دهیم کمی متفاوت خواهد بود. در بازار جهان هاتمیل رتبه ی اول را دارد، یاهو دوم است و جی میل سوم است.

به هر شکل آن چه آمار به روشنی نمایان می سازد، رشد سریع جی میل در کسب سهم بازار رقبا است. مایکروسافت نیز این موضوع را دریافته است و یک تبلیغ مقایسه ای را برای شکست دادن این رقیب قدرتمند ترتیب داده است. قبلاً هم در مطلبی با عنوان « تبلیغات مقایسه ای یکی از گونه های تبلیغات » شرح دقیقی از ویژگیهای این سبک از تبلیغات ارائه داده ایم، اما ظاهراً تبلیغ مایکروسافت علیه گوگل کمی از یک تبلیغ مقایسه ای فراتر رفته است و رسماً به گوگل و سرویس جی میل حمله کرده است …

جیمیل را ناقض حریم خصوصی نشان می‌دهد !

در این آگهی، فردی نامه رسان، با نام Gmail Man که لوگوی جی میل را نیز به همراه خود دارد، تمام نامه ها را باز می کند و آنها را می خواند تا بتواند تبلیغاتی متناسب با محتوای نامه ی ارسال شده یا دریافت شده را به صاحب نامه نمایش دهد ! این آگهی بسیار واضح و کاملاً روشن نام جی میل را می برد و از لوگو و نام جی میل به طور مشخص استفاده می کند و در پایان، استفاده از سرویس جدید مایکروسافت با نام Office 365 را به مخاطب توصیه می کند.

این اگهی اشاره به نمایش تبلیغات در صفحه ی جی میل دارد که آگهی های کاملاً مرتبط با محتوای نامه را به کاربر نمایش می دهد و از این  طریق کسب درامد می کند.

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا