مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ خوشمزه از KFC

رستوران‌های KFC به شما غذای تازه می‌دهد

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.

تبلیغ تلویزیونی KFC

تبلیغ تلویزیونی KFC
تبلیغ تلویزیونی KFC

برای مشاهده ویدیوی تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید.

تیزر تبلیغاتی کی اف سی !

این فیلم تبلیغاتی از KFC را باید یک فیلم تبلیغاتی استاندارد دانست که البته فاقد هرگونه نوآوری به خصوصی است ولی با انتخاب پیام مناسب توانسته است در زمان کوتاهی آن پیام را به شیوه ای موثر به مخاطب انتقال دهد.

در این فیلم تبلیغاتی KFC تلاش کرده است، پیام «تهیه شدن غذا از مواد اولیه تازه» و « فرآوری آنها به بهترین شیوه» را با تاکید بر غذاهایی که با مرغ تهیه می کند را به مشتری انتقال دهد. البته برای بررسی دقیق تر این آگهی تبلیغاتی باید از وضعیت رقبا (علی الخصوص Mc Donald) در بازار هدف KFC (آمریکا) اطلاع دقیقتری داشته باشیم و همچنین جایگاه چیکن (مرغ) را در بین سایر غذاهای منوی KFC از لحاظ حاشیه سود، تصویر نزد مشتری و … بدانیم که متاسفانه در این زمینه اطلاعی نداریم ! اما به هر حال به نظر می رسد، مدیران KFC نظر ویژه ای بر روی چیکن داشته اند و این تبلیغ هم از لحاظ تصویری و هم از لحاظ صدا به چیکن پرداخته است.

نکتۀ دیگری که در این تبلیغ به طور غیر مستقیم به آن پرداخته می شود، ماموریت KFC است. که از نظر KFC این ماموریت از مرحله تامین مواد اولیه تا فرآوری و ارائه مناسب آن به مشتری ادامه دارد و همزمان با گاز زدن ساندویچ توسط مشتری جمله “Mission Accomplished” را از زبان گوینده می شنویم …

به  هرحال مشاهده این تبلیع ساده، کوتاه و استاندارد را به شما توصیه می کنم !

Advertising Agency: Draft FCB, Chicago, USA
Chief Creative Officer: Todd Tilford
Group Creative Officer: Doug Behm
Art Director: Mike Lyons
Copywriter: Tyler Hattery
Executive Producer: Ivo Knezevic
Editorial: Union Editorial
Editor: Alex Hagan
Editorial Executive Producer: Michael Raimondi
Producer: Lynne Mannino
Finish: Company 3
Production Company: Wondros
Director: David O. Russell
Executive Producer: Gina Zapata
DP: Mauro Fiore
Producer: Helga Gruber

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا