بررسی یک تبلیغ خوشمزه از KFC

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی یک تبلیغ خوشمزه از KFC

دوره دیجیتال مارکتینگ

بررسی یک تبلیغ خوشمزه از KFC

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.

تبلیغ تلویزیونی KFC

KFC

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید


این فیلم تبلیغاتی از KFC را باید یک فیلم تبلیغاتی استاندارد دانست که البته فاقد هرگونه نوآوری به خصوصی است ولی با انتخاب پیام مناسب توانسته است در زمان کوتاهی آن پیام را به شیوه ای موثر به مخاطب انتقال دهد.

در این فیلم تبلیغاتی KFC تلاش کرده است، پیام «تهیه شدن غذا از مواد اولیه تازه» و « فرآوری آنها به بهترین شیوه» را با تاکید بر غذاهایی که با مرغ تهیه می کند را به مشتری انتقال دهد. البته برای بررسی دقیق تر این آگهی تبلیغاتی باید از وضعیت رقبا (علی الخصوص Mc Donald) در بازار هدف KFC (آمریکا) اطلاع دقیقتری داشته باشیم و همچنین جایگاه چیکن (مرغ) را در بین سایر غذاهای منوی KFC از لحاظ حاشیه سود، تصویر نزد مشتری و ... بدانیم که متاسفانه در این زمینه اطلاعی نداریم ! اما به هر حال به نظر می رسد، مدیران KFC نظر ویژه ای بر روی چیکن داشته اند و این تبلیغ هم از لحاظ تصویری و هم از لحاظ صدا به چیکن پرداخته است.

نکتۀ دیگری که در این تبلیغ به طور غیر مستقیم به آن پرداخته می شود، ماموریت KFC است. که از نظر KFC این ماموریت از مرحله تامین مواد اولیه تا فرآوری و ارائه مناسب آن به مشتری ادامه دارد و همزمان با گاز زدن ساندویچ توسط مشتری جمله "Mission Accomplished" را از زبان گوینده می شنویم ...

به  هرحال مشاهده این تبلیع ساده، کوتاه و استاندارد را به شما توصیه می کنم !

Advertising Agency: Draft FCB, Chicago, USA
Chief Creative Officer: Todd Tilford
Group Creative Officer: Doug Behm
Art Director: Mike Lyons
Copywriter: Tyler Hattery
Executive Producer: Ivo Knezevic
Editorial: Union Editorial
Editor: Alex Hagan
Editorial Executive Producer: Michael Raimondi
Producer: Lynne Mannino
Finish: Company 3
Production Company: Wondros
Director: David O. Russell
Executive Producer: Gina Zapata
DP: Mauro Fiore
Producer: Helga Gruber

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.



Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
0 #1 pouyan - ۱۳۹۰-۱۲-۲۰ ۱۱:۳۳
سلام
مرسی-کلا این بررسی تبلیغات همه شون قشنگ و جذابن

*پاراگراف دوم؛خط دوم:بهترین شیوه که بهترین شویه تایپ شده
بازگو کردن
 
 
0 #2 مسلم ۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۱:۰۷
سلام.
من همیشه از خوندن مطالب شما لذت بردم.
ادامه بدید!
ممنونم
بازگو کردن
 
 
0 #3 Mohammad ۱۳۹۰-۱۲-۲۹ ۰۹:۰۷
با سلام خدمت کلیه عزیزان
نکته ای در مورد توضیحات ارائه شده هست که دوست دارم به اطلاع برسونم. لطفا به هنگام تجزیه و تحلیل تبلیغات به مثالهایی که ارائه میشود بیشتر دقت کنید و کمی اطلاعات جمع آوری شود. به عنوان مثال مک دونالد مرغ سوخاری مانند KFC نمی فروشد و مثلا میتوان رستورانهای Popeyes و یا Cane's را مثال زد. اینگونه اطلاعات دقیق تحلیلها را کامل و مخاطب را به تحقیق بیشتر و اطمینان به اطلاعات ارائه شده وا میدارد
با تشکر
بازگو کردن
 
 
0 #4 عظیمی ۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۱۳:۳۶
دوست عزیز، جناب آقای محمد. از تذکر و توجه شما بسیار سپاسگزار هستم.اما اگر به متن دقت فرمایید، مشخص می گردد که ما نیز نگفتیم که مک دونالد مرغ سوخاری دارد یا ندارد ! تنها اشاره کردیم که باید از وضعیت رقبا علی الخصوص مک دونالد باخبر باشیم و اتفاقاً در ادامه هم عرض کردم که «که متاسفانه اطلاعاتی نداریم.به هر شکل KFC و مک دونالد با وجود آن که تشابه کامل در منوی غذا ندارند، اما رقیب یکدیگر هستند.
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام