بازاریابی اینترنتی

Rocket Internet سلطان اینترنت آسیا

همان طور که از نامش پیداست، Rocket Internet در زمینۀ تجارت الکترونیک و به طور مشخص اینترنت فعالیت دارد ! شرکت جالب و فوق العاده ای که من آن را سلطان اینترنت آسیا می دانم. رسالت (mission) راکت اینترنت خیلی جالب است «آمده ایم تا بزرگترین پلتفرم اینترنتی خارج آمریکا و چین باشیم» ! و اتفاقاً به نظرم اکنون باید Rocket Internet را صاحب بیشترین ترافیک در سراسر دنیا غیر از آمریکا و چین بدانیم. در این مطلب ضمن آشنایی با Rocket Internet و پورتفوی فوق العاده اش از وبسایتها، این سوال را با هم مرور می کنیم که آیا سلطان اینترنت آسیا از ترافیک کاربران ایرانی هم سهمی دارد ! app

rocket internet

Alexander Samwer در سال ۲۰۰۷ راکت اینترنت را راه اندازی نمود و توانست آن را به یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیک دنیا تبدیل سازد. راکت اینترنت سایتهای فراوانی را دارد که هر کدام برای منطقۀ به خصوصی بومی سازی شده است و با ترکیبی از مدیران محلی و بین المللی مدیریت می شود. کسب و کارهای آنلاین Rocket Internet خلاقانه، جذاب و پول ساز هستند ! برخی از آنها را با هم ببینیم :

Easy Taxi :

این اپلیکیشن که به سادگی بر روی تمام پلتفرمها کار می کند، تاکسی شما را با یک کلیک رزرو می کند ! همین ! یک Business Model پول ساز، خلاق و کاملاً کاربردی که روزانه به آن نیاز خواهید داشت. احتمالاً برای شما جالبتر خواهد بود اگر بدانید که همین سرویس ایزی تاکسی، هم اکنون در بسیاری کشورها در حال کار است و مختص یک محدوده کوچک نیست ! دقیقتر بگویم، هم اکنون در ۲۷ کشور و بیش از ۱۲۰ شهر این سرویس (تاکسی گرفتن آنلاین) در حال فعالیت است ! برزیل، آمریکا، هند، کلمبیا و حتی همین جردن در چند قدمی ما از جملۀ کشورهای تجت پوشش Easy Taxi است. تعجب نکنید اگر همین روزها Rocket Internet این سرویس را در ایران هم ارائه کرد !

easy taxi

Jumia :

به Jumia بزرگترین فروشگاه آنلاین آفریقا خوش آمدید ! کامرون، مصر، ساحل عاج، غنا، کنیا، مراکش، نیجریه، اوگاندا و البته انگلستان ! کشورهایی  هستند که Jumia در آن فعالیت دارد !

تصویر زیر را نگاه کنید ! اینها برخی از مهمترین سایتهای Rocket Internet در نقاط مختلف دنیا هستند :

راکت اینترنت

اروپا ! آمریکای جنوبی ! شرق آسیا، استرالیا و به تازگی خاورمیانه مناطقی هستند که کسب و کارهای سلطان اینترنت آسیا در آن فعالیت دارند ! بد نیست نگاهی هم به سایت FoodPanda بیاندازیم !

FoodPanda یک پلتفرم سفارش آنلاین غذا است ! این پلتفرم در آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه با نام Hello Food فعالیت می کند در اروپا و آسیا با نام Food Panda و در روسیه با نام Delivery Club !

آیا ممکن است با بهبود شرایط و فضای کسب و کار در ایران، Rocket Internet مستقیماً در ایران هم سرمایه گذاری کند و سرویسهای مشابهی را در ایران نیز راه اندازی کند؟ یا شاید تا کنون هم اقدام به سرمایه گذاری کرده باشد و شما هم اکنون نمونه های این خدمات را در ایران ببینید !

به هر حال، آن چه مسلم است، کسب و کار اینترنتی هر روز جدی تر از روز قبل است، و شرکتهای آنلاین در میان بزرگان دنیا دیده می شوند، آیا شما فکری برای استراتژی آنلاین خود کرده اید…

اگر این موضوع برای شما جالب بود، مقالۀ Forbes را هم در مورد Rocket Internet بخوانید

سید حمیدرضا عظیمی این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی گردآوری شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا