فصل تازه بازاریابی در تالیا

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتفصل تازه بازاریابی در تالیا

فصل تازه بازاریابی در تالیا

تالیا، اولین شبکه مستقل پیش پرداخت تلفن همراه (Pre Paid) در ایران بود که در سال 1383 آغاز به کار کرد. این شبکه هرچند در زمانی وارد بازار شد که شانس موفقیت بالایی داشت و در آن زمان میزان رقابت بسیار کمتر از امروز بود، اما با این وجود از فضا استفاده بهینه نبرد و خیلی سریع از صحنه بازار کنار رفت. چندی قبل با واگذاری تالیا به مبین‌ایران و بنیاد تعاون سپاه، به نظر می رسد که اتفاقاتی در فضای بازاریابی این شرکت رخ داده است. تغییراتی که چند هفته قبل از برگزاری نمایشگاه تلکام 2012 نیز با مشاهده تبلیغات این شرکت در سطح شهر بیشتر به چشم آمد.

تالیا که رنگ قرمز را رنگ سازمانی خود معرفی می کند، (ایرانسل رنگ زرد را رنگ سازمانی خود می داند و همراه اول آبی فیروزه ای را) کمپین تبلیغاتی را با پیام محوری «از تالیا خط بگیرید» و «تالیا،فصل تازه ارتباطات» دست کم در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران آغاز کرد.یکی از نکاتی که در برنامه بازاریابی تالیا به چشم می خورد، عدم ثبات بر روی شعارهای تبلیغاتی و پیامهای تبلیغاتی است. تالیا سالها با شعار «بگو،بخند زندگی کن ...» در فضای بازاریابی حاضر شد و چندی پیش در اخبار شعار «تالیا یک شهر، یک همراه» را به عنوان شعار تبلیغاتی تالیا دیدیم، اکنون نیز مشخص نیست دو شعار و پیام اشاره شده یعنی «از تالیا خط بگیرید» و «تالیا،فصل تازه ارتباطات» شعارهای تبلیغاتی تالیا هستند  و یا صرفاً مربوط به همین کمپین تبلیغاتی است.

تالیا فصل تازه ارتباطات

همچنین تالیا، در صفحه وب سایتش، تالیا را مخففی از عبارات زیر معرفی کرده است :

ت: تعرفه منصفانه مکالمات

ا: استاندارد شبکه مخابراتی

ل: لبخند به زندگی

ی: یاریگری مشتاقانه به مشتری

ا: احترام عملی به مشتری

اما آن چه مشخص است، تالیا برای افزایش سهم بازارش دورخیز کرده است. برگزاری جشنواره همزمان با نمایشگاه، حضور جدی در نمایشگاه، افزایش حضور در تبلیغات محیطی همه نشان از تلاش تالیا برای افزایش سهم بازارش است. طبیعی است که مصرف کننده و اقتصاد جامعه از افزایش رقابت استقبال می کند و افزایش میزان رقابت در هر بازاری لاجرم منجر به افزایش رضایت مشتری و کیفیت خدمات است، اما نکته ای که در بازار سیم کارت های تلفن همراه ایرانی به چشم می خورد، انحصار نسبی در مالکیت است. شرکت های همراه اول، ایرانسل و تالیا کم و اشتراک بالایی در ترکیب مالکان دارند و شاید این بر شکل گیری یک رقایت تمام عیار تاثیر بگذارد ! پس چندان هم نباید خوشحال باشیم که با یک بازار رقابتی به سبک دنیای امروزی در بازار تلفن همراه روبرو هستیم ...

غرفه قرمز رنگِ تالیا در تلکام 2012


تالیا فصل تازه ارتباطات


سید حمیدرضا عظیمی
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.


Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید ! تا حذف شوید

آیا هنوز اهمیت بازاریابی دیجیتال را انکار می کنید؟ آیا هنوز نگاهتان به حضور در نتایج گوگل، بازاریابی با ایمیل و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یک نگاه حاشیه ای است؟ متاسفانه اگر چنین است، باید منتظرِ حذف شما از فضای کسب و کار باشیم ! اما با خواندن این مقاله، احتمالاً تصمیما جدید بگیرید متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

ورود یا ثبت نام



کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام