7 روش توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

مدیریت فروش و بازاریابیمقالات7 روش توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

دوره دیجیتال مارکتینگ

7 روش توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی

این روزها مردم به رسانه های اجتماعی علاقه بسیار زیادی نشان می دهند و شما هم باید متناسب با نیازهای آنها عمل کنید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید. برای این منظور که بتوانید برند خود را زبان زد عام و خاص کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که روش زندگی مردم عوض شده است. مردم به شبکه های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید متناسب با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.

هفت روشی که باید در جهت توسعه کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی انجام دهید:

7 روش توسعه کسب و کار در شبکه های اجتماعی۱- ارائه اطلاعات به روز

محتویات و اطلاعات مربوط به شرکت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر (Facebook, LinkedIn, Twitter ,Instagram  و  Pinterest) منظم به روز رسانی کنید. تلاش کنید تصویر لوگوی‌تان در این رسانه‌ها حرفه‌ای و خیره کننده باشد تا کاربران را به خود جذب نمایید.

۲-روزانه پست بگذارید

سعی کنید هر روز حداقل یک پست شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. اگر وقت این کار را ندارید شخصی را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهند. اگر مطلب جدیدی برای مخاطبان خود نداشته باشید آنها را از دست خواهید داد. فراموش نکنید که کاربران فضای مجازی بی وفا هستند.

۳- رقیبان خود را “follow” کنید

این موضوع بیشتر در Twitter و  Instagram موضوعیت دارد. نه تنها باید خود رقیبان را follow کنید، بلکه باید پیروان این رقیبان را هم follow کنید. این کار شما عاملی می شود که خیلی از آنها شما را follow back کنند و تعداد کاربران شما افزایش یابد.

۴-همواره پاسخگوی کاربران خود باشید

موقعی که یکی از کاربران شما سوالی را مطرح کردند شما فقط چند ساعت زمان دارید که پاسخ آنها را دهید. اگر هم نیاز است که به سوال آنها به صورت خصوصی پاسخ دهید حتماً در پستی ذکر کنید که جواب شما به صورت پیام خصوصی داده شد. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان دیگر زمان دیدن این پست متوجه شوند که شما به کاربران خود اهمیت می‌دهید و سوالات آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

۵-پشتیبانی قوی داشته باشید

باید همواره آنلاین باشید و مشکلات کاربران خود را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کنید تا به آنها نشان دهید “شما برای ما محترم و باارزش هستید”. این کار را سایت‌های بزرگ دنیا از جمله Twitter, Instagram، Facebookانجام می‌دهند و کاربران حتی اگر نیمه‌های شب مشکلی داشته باشند این سایت‌ها بلافاصله جواب کاربر را این گونه می‌دهند:”ما بسیار متاسف هستیم که شما با چنین مشکلی (ذکر مشکل) مواجه شده‌اید و ما صبح اول وقت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.”

۶-چهره‌تان را به مخاطبان نشان دهید!

کاربران عاشق این هستند که بدانند پشت برند شما چه شخصیتی وجود دارد. جواب کاربران خود را با حساب کاربری شخصی خود بدهید تا این حس کنجکاوی آنها را رفع کنید. به عنوان نمونه اگر شرکت شما خبر محصولی جدید را به مشتریان می‌دهد، شما اطلاعات کامل تری از محصول بدهید و عنوان کنید که زمان دقیق عرضه محصول چه زمانی خواهد بود.

۷- “LinkedIn” را فراموش نکنید

در linkedin با مشتریان خود ارتباط شخصی برقرار کنید تا به آنها نشان دهید که برایتان مهم و بااهمیت هستند. اطمینان داشته باشید همین کاربران برای شما ایده‌های ناب و جالبی به اشتراک خواهند گذاشت.

منبع:دریک آنلاین

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام