هفت قدم اساسی برای فروش هر محصول

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتهفت قدم اساسی برای فروش هر محصول

دوره دیجیتال مارکتینگ

هفت قدم اساسی برای فروش هر محصول

برچسب ها: بازاریابی

همکاریموسسه هاتویت، یکی از پیشرو‌ترین و موفق‌ترین موسسه‌های فعال در آموزش فروشندگی و بازاریابی است که در آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، سنگاپور و برزیل نیز فعالیت می‌کند. این موسسه ۳۰ سال پیش توسط یک روان‌شناس انگلیسی به نام نیل راکهم تاسیس گردید و از آن زمان تا کنون با ارائه و آموزش جدید‌ترین شیوه‌های فروشندگی و همچنین مهارت‌های فروشندگی، مدیریت فروش، مذاکره، آینده پژوهی یکی از قدرتمند‌ترین و موفق‌ترین موسسه‌های آموزشی بین المللی در این زمینه محسوب می‌شود.



متخصصان هاتویت می‌گویند ۷ راه کار وجود دارد که اگر یک فروشنده به همهٔ آن‌ها عمل کند قادر خواهد بود هر چیزی را بفروشد. این ۷ راه کار را برای شما در اینجا بیان می‌کنیم:

۱) تحقیق در مورد نیاز مشتری: قبل از اقدام به فروش باید در مورد مشتریان خود و نیاز‌های آن‌ها تحقیق کنید. به عنوان مثال اگر فروشندهٔ لوازم و تجهیزات پزشکی هستید و مشتریان شما بیمارستان‌ها هستند، باید قبل از ملاقات با نمایندگان خرید این بیمارستان‌ها، نیاز‌های آن‌ها را شناسایی و بعد وارد مذاکره شوید.

۲) از خریدار در مورد اهداف و مقاصدی که از خرید محصول شما دنبال می‌کند، سؤال کنید: زمانی که برای اولین بار با یک خریدار صحبت می‌کنید از او در مورد نیاز‌هایش بپرسید و اینکه از محصول شما برای چه مقاصدی و چگونه می‌خواهد استفاده کند.

۳) از دانش خود برای پرسیدن سوالات عمیق و بینشمند استفاده کنید: شما باید برای مشتری خود نقش یک همراه یا تسهیل کننده را ایفا کنید و وی را در مورد روش‌های استفاده از محصول خود آگاه کنید.

۴) به دقت گوش کنید: یک فروشنده باید بیشتر شنونده باشد و اجازه دهد تا خریدار بیشتر حرف بزند.

۵) همانند یک مشاور رفتار کنید: اجازه دهید مشتری هنگام صحبت با شما احساس کند که دارد از یک مشاورمتخصص برای بهبود و توسعه کسب و کار خود راهنمایی و مشاوره می‌گیرد.

۶) اگر با یک تیم خریدار سر و کار دارید با هر یک از اعضا تیم به طور جداگانه صحبت کنید: بعد از اینکه با رهبر گروه صحبت کردید، به افراد دیگر گروه نیز نزدیک شوید و با هر یک جداگانه صحبت کنید تا ا اعتماد بین شما و همه اعضا تیم برقرار شود.

۷) محصول خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتری ارائه و معرفی کنید: نیاز‌های مشتری را بر کیفیت محصول خود ارجح بدانید و بیش از آنکه در مورد کیفیت محصول خود حرف بزنید در مورد اینکه این محصول چگونه می‌تواند پاسخ گوی نیاز مشتری باشد توضیح دهید.


منبع: ویوان نیوز

کتابخانهدانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
0 #1 مرتضی ۱۳۹۴-۰۳-۱۱ ۱۵:۴۷
با اجازتون مطلبتون رو در سایتمون قرار دادم
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام