مدیریت فروش و بازاریابی

استفاده از ایده سوپرمن در تبلیغ بانک سرمایه

بانکها بخش قابل توجهی از تبلیغات را در فضای کسب و کار ایران به خود اختصاص داده اند و به همین دلیل آژانسهای تبلیغاتی نیز برای جلب نظر مدیران بانکها برای ایده های تبلیغاتیشان تلاش ویژه ای دارند.

در تبلیغی که فیلم آن را در ادامه آمده است؛ کانون ایران نوین (آژانس تبلیغاتی این تیزر) تلاش نموده است تا با استفاده کاراکتر سوپرمن، یک خدمت جدید که با همکاری بانک سرمایه و بانک تجارت فراهم شده است را به مخاطبان معرفی نماید.

در این تبلیغ، پیرزنی که چک بانک تجارت را در دست دارد در شعبه بانک سرمایه دیده می شود، سوپرمن نیز ناگهان پیرزن را بلند می کند و در کنار شعبه بانک تجارت بر زمین می گذارد و بعد مشخص می شود که نیازی به این کار نبوده و چک بانک تجارت در شعبه بانک سرمایه نیز نقد می شود.

ایده تبلیغ که فاقد نوآوری خاصی است اما به اعتقاد من در فضای تبلیغاتی ایران، قابل پذیرش است. اما جدای آن در اجرا نیز خصوصاً کیفیت دوبله و متن تبلیغ بسیار ضعیف است.

نکته دیگری که باید طراحان تبلیغات و مدیران شرکتهای صاحب کالا و خدمات (در اینجا بانک سرمایه) به آن توجه داشته باشند، برقراری ارتباط تبلیغ با مخاطبان هدف است. استفاده از کاراکتر مسن برای خدمت چکهای بانکی احتمالاً منجر عدم برقراری ارتباط با یک Business Man می شود که هدف اصلی تبلیغات این خدمت است. بعید است، یک Business Man یا مدیر کسب و کار مشکلی با جابجایی از شعبه ای به شعبه دیگر داشته باشد (مسئله ای که در این تبلیغ به آن تاکید شده است و مشکل مهمی برای افراد مسن است) احتمالاً برای وی سرعت و صرف زمان کمتر یا ارائه خدمات جانبی بیشتر مهم باشد و می شد همین سوپرمن به یک مدیر پرمشغله به گونه ای دیگر کمک کند و این خدمت در آن فضا معرفی شود.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا