مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ: Nokia N8

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

انیمیشن تبلیغاتی Nokia N8

نوکیا

برای مشاهده انیمیشن به ادامه مطلب بروید

انیمیشن ساخته شده توسط Aardman Animation یک کارِ متفاوت است و شاید از لحاظ فرم و محتوا با تیزرهای تبلیغاتی دیگر کاملاً متفاوت باشد. این انیمیشن  با عنوان Dot که برای Nokia N8 ساخته شده است برنده ی جایزه ی بهترین فیلم تبلیغاتی در جشنواره Epica 2010 شده است ( متن کامل خبر برندگان جشنواره Epica 2010 ) .

انیمیشن نوکیا با Aardman یکی از مشهورترین‌های دنیا

علاوه بر فرم و محتوا، باید به تفاوت دیگری هم اشاره کنیم، معمولاً در بررسی فیلمهای تبلیغاتی، بیشتر در مورد شرکت صاحب محصول صحبت می کنیم کمتر صحبتی از شرکت سازنده ی فیلم به میان می آید، اما این بار Aardman Animation آن قدر مشهور و پرآوازه است که نمی شود از کنار نام آن آسان گذشت.

Aardman Animation یک آژانس تبلیغاتی نیست، بلکه یکی از معتبرترین سازندگان انیمیشن در دنیا است که خالق بسیاری از شخصیت های شناخته شده ی انیمیشنی در سینمای هالیوود نیز هست ! شخصیتهایی چون والاس و گرومیت (Wallace & Gromit) و انیمیشنهایی چون Chicken Run برخی از شخصیتهایی است که Aardman Animation آن را خلق کرده است. همچنین Aardman در کارنامه ی خود اسکار را نیز می بیند !

نوکیا نیز یک شرکت چند ملیتی در حوزه ارتباطات می‌باشد که هم اکنون نوکیا بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان است و در حدود ۳۸٪ از بازار موبایل را در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ در اختیار داشته است. همچنین این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهن‌باند، VoIP و WLAN را نیز تولید می‌کند؛ بد نیست بدانید که ساختمان اصلی نوکیا در شهر اسپو یک شهر در نزدیکی هلسینکی، پایتخت فنلاند، قرار دارد. مراکز تحقیقات نوکیا در سراسر جهان از قبیل پکن، بوداپست، بوخوم، پالو آلتو، کالیفرنیا و کمبریج، ماساچوست قرار دارند. کارخانه‌های بزرگ نوکیا در سالو، فنلاند؛ پکن، چین؛ دونگ‌گوآن، چین؛ چنای، هند؛ کوماروم، مجارستان و منطقه روهر در آلمان قرار دارند.

نوکیا N8 سلطان مولتی مدیا

وقتی صفحات و بروشورهای مربوط به Nokia N8 را می خوانی، متوجه می شوی که این مدل از گوشیهای نوکیا تاکید بسیاری بر امکانات مالتی مدیای خود کرده است و تلاش کرده است که به مشتری ثابت کند، برای ضبط صدا، فیلم برداری و عکس برداری، گوش دادن موسیقی و پخش تصاویر HD نوکیای N8 بهترین گزینه است و هیچ رقیبی ندارد.

انیمیشن مورد بحث هم دقیقاً همین روند را در پیش دارد، انیمیشن Dot (به معنای نقطه) که به عنوان The world’s smallest stop-motion animation character در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده است؛ شخصیتی کارتونی را نشان می دهد که در تلاش برای فرار از خطر است و پس از پایان انیمیشن، بیننده گوشی Nokia N8 را می بیند که با استفاده لنزهای مخصوصی در حال فیلم برداری از نقطه ای بوده است که تمام ماجرا در آن اتفاق افتاده است ! بدین ترتیب به طور غیر مستقیم بار دیگر بر کیفیت و توان بالای گوشی Nokia N8 تاکید می کند که می توان با آن حرفه ای ترین انیمیشن جهان را ساخت و در کتاب گینس به ثبت رساند !

این استاپ موشن فوق العاده را این گروه برای نوکیا ساخته است.

Advertising Agency: Wieden & Kennedy, London, UK
Creative Directors: Mark McCall, Richard Dorey
Production Company: Aardman Animations Ltd
Film Director: Sumo Science
Production Company Producers: Laura Pepper, Jason Bartholomew
Agency Producers: Lucy Russell, Lucie Georgeson

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا