مجتمع فنی تهران میرداماد

بررسی یک تبلیغ؛ مایکروسافت علیه اپل

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی یک تبلیغ؛ مایکروسافت علیه اپل

بررسی یک تبلیغ؛ مایکروسافت علیه اپل

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تبلیغ تلویزیونی مایکروسافت برای ویندوز

مایکروسافت

قبلاً در مطلبی با عنوان « تبلیغات مقایسه ای یکی از گونه های تبلیغات » به طور کامل پیرامون تبلیغات مقایسه ای بحث شده بود. همچنین نمونه ای از تبلیغات مقایسه ای که مربوط به رقابت پپسی و کوکاکولا می باشد را در اینجا بررسی کردیم. به هر شکل از آن جا که شرایط بازار و رقابت باید بسیار خاص باشد تا شرکتی رو به استفاده از تبلیغات مقایسه ای بیاورد، کمتر می توان این گونه از تبلیغات را یافت.

اما مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز، در یک تبلیغ تلویزیونی به طور مشخص به اپل با سیستم عامل مک حمله کرده است و برتری خود را به رخ کشیده است. در این تبلیغ که می توانید آن را در ادامه مشاهده فرمایید، دو لپ تاپ که یکی از سیستم عامل ویندوز استفاده می کند و دیگری که از سیستم عامل مک استفاده می کند، در هواپیمایی خیالی در حال پرواز هستند. از آنجا که به نظر می رسد سفر طولانی شود، ویندوز از مک می خواهد که به تماشای فیلم بنشینند و در اینجا ویندوز بلوری (Bluray) خود را راه می اندازد !

مک با تعجب به تصویر نگاه می کند و با حالتی آمیخته به ضعف می پرسد « این چیست؟» (اشاره به مجهز نبودن مک به بلوری) ویندوز پاسخ می دهد که من در خودم سیستم بلوری را هم دارم. مک با دیدن فیلم بیشتر تعجب می کند و واقعی بدون تصاویر را تحسین می کند.

همان طور که مشاهده می کنید، مایکروسافت به طور کاملاً مشخص (با ذکر نام مک) به ضعف سیستم عامل مک اشاره می کند و مجهز بودن به بلوری را به عنوان مزیت رقابتی خود می داند. ساخت چنین تبلیغی به وضوح نشان می دهد که در بازار آمریکا، رقابت بسیار شدیدی بین این دو وجود دارد و احتمالاً سهم بازار آنها در حال نزدیک شدن به یکدیگر است. البته این تنها مایکروسافت نیست که به مک حمله می کند. پیشتر مک نیز سیستم عامل ویندوز را به علت ابتلا به ویروسهای مختلف و این که همواره مریض است به تمسخر گرفته بود !

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.



Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بیمه تجارت نو ؛ در مسیری کهنه

شرکت بیمه تجارت نو، که در زمستان 94 آغاز به فعالیت کرده است، در کمپین تبلیغاتی بهار 95 که در واقع کمپین ورود به بازار آنها بوده است، اشتباهی نموده است که نشان می دهد در مسیری کهنه قرار گرفته است . متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

ورود یا ثبت نام



شایعه ها با برندها چه می کنند : از پشمک حاج عبدالله تا پاکبان

احتمالاً داستان موسیقی «یونایتد گیتارها را می شکند» را شنیده اید یا خوانده اید ! گیتاریستی که با خطوط هواپیمایی یونایند به سف...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام