بررسی تبلیغ لیپتون برای Ice Tea

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی تبلیغ لیپتون برای Ice Tea

بررسی تبلیغ لیپتون برای Ice Tea

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.

تبلیغ تلویزیونی لیپتون

لیپتون

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید

 

احتمالاً لیپتون تنها برند اسکاتلندی شناخته شده در ایران است ! حتی اگر ندانید که لیپتون یک برند اسکاتلندی است ولی حتماً با این برند آشنایی دارید. موفقیت این برند تا حدی است که بسیار از مردم ایران پس از سالها هنوز چای کیسه ای (به عنوان یک محصول) با نام چای لیپتون (به عنوان یک برند) صدا می زنند !

 

یکی از نکات قابل توجه در مورد لیپتون، تمرکز این برند بر روی چای است. برخلاف بسیاری از برندهای دیگر در زمینه نوشیدنیهای غیر الکلی که می توانیم گستره وسیعتری از محصولات را ببینیم، در لیست محصولات لیپتون جز انواع چای فرآوری شده محصول دیگری یافت نمی شود و شاید یکی از دلایل موفقیت این برند و میزان نفوذش همین تمرکز بر بازار باشد. بررسی دقیق تر محصولات لیپتون در بازار نشان می دهد که این محصول در میان محصولات با قیمت متوسط ارزیابی می شود (این ارزیابی در سطح بین المللی است نه بازار ایران).

تبلیغ تلویزیونی پیش رو که صرفاً به معرفی یخ چای (Ice Tea) شرکت لیپتون پرداخته است از ایده اصلی بسیار ساده و ابتدایی بهره گرفته است. فردی که حجم بالایی از کارها را در شرکت دارد، با نوشیدن یخ چای لیپتون، برای لحظاتی محیط خسته کننده کار برایش به یک فضای شاد و پرهیجان تبدیل می شود.

اما در مورد بازار Ice Tea نکته جالبی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که حدود 60% مردم بدون آن که Ice Tea را آزمایش کرده باشند، ادعا می کنند که طعم آن را دوست ندارند ! لیپتون پیش از نمایش این تبلیغ، کمپین تبلیغاتی را پیام محوری Don’t knock it ‘til you’ve tried it پیاده کرد که توانست کمی از نگرش منفی نسبت به این محصول استراتژیک لیپتون بکاهد و در واقع این تبلیغ کوتاه و ساده در ادامه کمپین تبلیغاتی مذکور اجرا شده است.

Advertising Agency: DDB, Paris, France

Creative Directors: Nick Bell, Pierrette Diaz, Matthieu Elkaim

Copywriter: Francois Guyomard

Art Director: Nicolas Berthier

Agency Producer: Lucinda Ker

Account Supervisors: Aimée Betancourt, Magali Heberard, Philippe Berthelot

Strategic Planner: Alexandra Evan

Advertiser's Supervisors: Rebecca Mueller, Anthony Barr, Mark Olney

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

ورود یا ثبت نام



شایعه ها با برندها چه می کنند : از پشمک حاج عبدالله تا پاکبان

احتمالاً داستان موسیقی «یونایتد گیتارها را می شکند» را شنیده اید یا خوانده اید ! گیتاریستی که با خطوط هواپیمایی یونایند به سف...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام