مجتمع فنی تهران میرداماد

ویژگیهای یک شعار تبلیغاتی خوب

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتویژگیهای یک شعار تبلیغاتی خوب

دوره دیجیتال مارکتینگ

ویژگیهای یک شعار تبلیغاتی خوب

کلمه ی Slogan به معنای شعار (که در اینجا منظور، شعار تبلیغاتی موجود در کمپین بازاریابی است) از یک کلمه ی اسکاتلندی به نام « Battle Cry » آمده است. شعار تبلیغاتی بیانیه ماموریت یا چشم انداز نیست، بلکه مجموعه ای از کلمات تاثیر گذار و کوتاه در کنار یکدیگر هستند که در برنامه ی بازاریابی به کار گرفته می شوند.

مطالعه مطلب « لیستی کامل از شعارهای تبیلغاتی شرکتهای مطرح دنیا » و « شعارهای تبلیغاتی شرکتهای ایرانی » را به شما توصیه می کنیم.

اجرای گامهای زیر برای نوشتن یک شعار تبلیغاتی موفق توصیه می شود :

 

 1-لیستی از کلمات مرتبط را تهیه کنید.

طوفان فکری یا همان Brain Storming معروف در این مرحله کاربرد دارد. شما باید لیستی از کلماتی که به نوعی با محصول یا خدمت شما مرتبط هستند، را بنویسید. نترسید، در این مرحله هر چه ذهن خطور می کند، را بنویسید. سوالاتی چون، محصول ما برای چه کسانی مناسب است؟ مزیت اصلی محصول ما چیست ؟ تفاوت محصول ما سایر رقبا چیست و ... می تواند در لیست کردن این کلمات موثر باشد.

2-لیست خود را گسترش دهید.

برای هر کدام از کلماتی که در لیستتان دارید، یک مترادف بنویسید، از لغت نامه ها بهره بگیرید.

3-از کلمات استفاده کنید.

از لیست خود کلماتی که اولویت بیشتر دارند را تعیین کنید. آنهایی که احتمالاً به محصول ارتباط بیشتری دارند، در ذهن می مانند و یا برای مشتری مهمتر هستند.

4-شعار تبلیغاتی را کوتاه برگزینید.

لزومی ندارد از برند خود در شعار تبلیغاتی استفاده کنید. بهترین شعارهای دنیا 5 کلمه بیشتر نیستند ! شعارهای کوتاه تاثیر گذاری بیشتری بر مشتری دارد و بهتر در یاد می ماند.

5-توجه ! از کلمات تخصصی،صنعتی یا مفاهیمی که نیاز به تفکر و محاسبه برای ادراک دارند، استفاده نکنید !

شعار باید، کوتاه و قابل فهم باشد. شعار باید برانگیزاننده ی احساسات باشد، نه محاسبات ریاضی یا کلمات مشکل و تخصصی.

خب اکنون مرحله ی عمل است ! شعار تبلیغاتی خود را بنویسید ! آن را بارها بخوانید. از دیگران بخواهید آن را بخوانند. در بین شعارهای تبلیغاتی اولویت ها را تعیین کنید. باز هم آن را تست کنید !

به شعار تبلیغاتی Best Buy که یک فروشنده آنلاین است توجه کنید :

Thousands of Possibilities. Get Yours

هزاران حالت ممکن. مال خود را بردارید.

این شعار، خیلی ساده است. در ذهن می ماند و به وضوح بر مزیت اصلی و مزیت رقابتی Best Buy اشاره می کند. تعداد کلمات این شعار را بشمارید، فقط 5 کلمه ! تمام مفاهیم در 5 کلمه انتقال پیدا کرده است و در خاطر مصرف کننده انگلیسی زبان و حتی بین المللی می ماند. این شعار فوق العاده است !

به شعار FedEx که یک شرکا حمل و نقل بین المللی است نگاه کنید :

Relax; It's FedEx

آرامش داشته باشید، این فیدکس است.

تنها 4 کلمه ! FedEx از برندش در شعارش استفاده کرده است و یک احساس دوست داشتنی را با این شعار انتقال داده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

 

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منابع زیر تالیف شده است.

منابع مورد استفاده در این مطلب:

سایت انگلیسی:

marketingforsuccess

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
+5 #1 آرزو ۱۳۹۰-۱۲-۱۹ ۱۹:۳۵
سلام
خیلی خوب بود کوتاه و آموزنده
بازگو کردن
 
 
0 #2 صدیقه ثمربخش ۱۳۹۵-۰۳-۲۸ ۲۳:۰۰
سلام با تشکر از شما .بسیار اموزنده بود.
بازگو کردن
 
 
+1 #3 مهسا ۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۵:۳۴
سپاس. مطلب کوتاه، مفید و آموزنده بود
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

شما هم انتظار نوآوری بیشتری از مراسم رونمایی آیفون داشتید؟

تغییرات کوچک، اما موثر می توانند به اندازه تغییرات بزرگ ارزشمند باشند. نمی دانم چقدر به این جمله باور دارید، اما بعضی مواقع ا...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام