کسپرسکی

برندهای لوکس و رفتار مصرف کنندگان چینی

صفحه اصلیمدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبرندهای لوکس و رفتار مصرف کنندگان چینی

برندهای لوکس و رفتار مصرف کنندگان چینی

واحد کسب و کار و اقتصاد دانشگاه Monash استرالیا با همکاری شرکت TNS که یکی از شرکتهای پیشرو در تحقیقات بازاریابی هستند، مطالعه‌ای را با موضوع «خرده فروشی برندهای لوکس در چین » را انجام داده‌اند که در ادامه می توانید، کلیاتی پیرامون این تحقیق را مطالعه فرمایید و در انتها فایل اصلی این گزارش را به زبان انگلیسی دانلود نمایید.

قدرت خرید مصرف کنندگان چینی از سال 1990 شاهد رشد قابل توجهی بوده است و مشتریان چینی نسبت به گذشته ثروتمندتر شده اند و بیش از گذشته محصولات غربی را می پذیرند. امروز می توان بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ را در چین دید و علاوه بر آن خیلی از برندهای لوکس مثل Ferragamo، Gucci یا Bally در بازار چین به چشم می خورند.

کالاهای لوکس طبق تعریف اقتصادی‌اش، کالاهایی هستند که کشش درآمدی تقاضای بالایی دارند (بالاتر از 1) یعنی همراه با افزایش درآمد میزان تقاضای این محصولات نیز افزایش می یابد. اما شاید این تعریف چندان جوانب کالاهای لوکس را از نگاه بازار نشان ندهد. باید توجه داشت که کالاهای لوکس، علاوه بر کیفیت بالا ( شامل دوام، زیبایی و ... ) دارای برخی کدها و معانی اجتماعی هم هستند و خرید کالاها و برندهای لوکس نه تنها به خاطر یک نیاز مبرم بلکه در اکثر موارد به خاطر لذت بردن صورت می گیرد و دقیقاً به همین علت است که بازار کالاهای لوکس دارای جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان است.

فروشگاه

تحقیقات TNS در اکتبر سال 2006 بین بیش از 830 فرد که همگی بین 20 تا 45 سال سن داشتند صورت گرفت که حداقل 3000 یوآن چین در ماه درآمد داشتند و 77 درصد آنها تحصیلات در حد کالج یا دانشگاه داشتند و 66 درصد آنها متاهل بودند.

مطابق نمودار زیر، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان با وجود آن که در شرایط فعلی نمی توانند کالای لوکس بخرند ولی برای خرید این کالاها اشتیاق دارند. همچنین 60 درصد از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که کالاهای لوکس به آنها شخصیت می دهد. در مقابل تقریباً 24 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که آنها برای خودنمایی را دوست ندارند و به همین دلیل کالای لوکس نمی خرند.

نمودارهای زیر به وضوح نشان می دهد که جامعه ی چین تمایل بسیاری به خرید کالاهای لوکس دارد.

کالای لوکس در چین

بر اساس نمودار شماره 2 می توان استنباط نمود که جامعه نسبت به افرادی که از برندهای لوکس و کالاهای این چنینی استفاده می کنند رفتار و نگرشی مثبت دارند. بر اساس این تحقیق به طور متوسط 65 درصد افراد صاحبان کالاهای لوکس را افرادی موفق می دانند و بیش از نیمی از افراد معتقدند صاحبان کالاهای لوکس سلیقه ی خوبی دارند ! در مقابل تقریباً 15 درصد افراد متصور هستند که انها پول را هدر می دهند یا تقریباً همین میزان آنها را افراد تازه به دوران رسیدن می پندارند.

کالای لوکس در چین

نمودار زیر نتیجه ی بسیار جالبی را در بر دارد. اگر پاسخ افراد را به سوال « شما برای تشویق و پاداش به خود کالای لوکس می خرید؟ » را بر اساس میزان درآمد دسته بندی کنیم خواهیم دید، که هر چه درآمد افراد بیشتر شده است، درصد بالاتری به این سوال پاسخ مثبت داده اند.

کالای لوکس در چین

نمودار بعدی درصد افرادی را نشان می دهد که قصد خرید کالای لوکس را در گروه های محصولی مختلف طی 12 ماه آینده دارند. مثلاً به طور متوسط 45 درصد افراد قصد دارند در 12 ماه آینده پوشاک لوکس بخرند یا همین شاخص برای کیف و کفش زیر 40 درصد است و برای لوازم آرایش 42 درصد است.

به هر حال نمودار زیر نشان می دهد که بین گروه های محصولی پوشاک، کیف و کفش، خودکار، ساعت، لوازم آرایش و عطر و جواهرات بیشترین تمایل برای خرید کالای لوکس مربوط به پوشاک می شود که این نتیجه می تواند برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم باشد.

کالای لوکس در چین

و نمودار پایانی که به سوالی بسیار اساسی و مهم پاسخ می دهد، مشتریان برای خرید کالاهای لوکس ترجیح می دهند به کجا بروند. این نمودار برای گروه های کالایی مختلف گزینه های فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه هایی که تنهای یک برند مشخص را می فروشند و فروش آنلاین را قرار داده که نتایج آن در نمودار زیرنمایش داده شده است.

رفتار مصرف کننده چینی

شاید مطالعه ی متن کامل این گزارش برای شما هم مفید باشد. دریافت فایل PDF گزارش Luxury Brands In China

به نظر شما رفتار مصرف کنندگان ایرانی با برندها و محصولات لوکس چگونه است ؟

اگر تجربه یا تحقیقی در این زمینه داشته‌اید از طریق بخش نظرات با سایرین به اشتراک بگذارید.

اگر مایل به انجام مطالعات بازاریابی برای کسب و کار خود هستید، با ما تماس بگیرد.


این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت


منبع : Luxury Brands in China

Submit to Delicious Submit to Digg Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Stumbleupon Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

آرزوهای سند چشم انداز 1404 ایران

دولت و تشکیلات آن نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تسریع و تسهیل توسعه کشور یا کند کردن و حتی ممانعت از توسعه دارد. دولت سیاست‌گذا...

ادامه مطلب...
More:

رادیو مدیریت

با فشردن کلید Play هم اکنون، رادیو مدیریت را گوش دهید :

Get the Flash Player to see this player.

برای آشنایی با رادیو مدیریت اینجا کلیک کنید.

رادیو مدیریت

بازیهای مدیریتی

شبیه ساز کسب و کار

Business Simulation Games

بیش از 100 بازی مدیریتی

 

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است