شرکتهای ایرانی

آشنایی با انواع محتوای تصویری برای کسب و کارها

دنیای نوین، عصر اطلاعات و ارتباطات است و ظهور پلتفرم های فروش نوین مانند اینستاگرام، وب سایت و مارکت پلیس های مختلف باعث شده تا اهمیت تولید محتوا بیش از هر زمانی درک شود. صنعت خرده فروشی و تجهیزات فروشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاربرد تولید محتوا در صنعت فروشگاهی به حدی پررنگ شده که تحقیقات نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد خرید های این صنعت از طریق اینترنت انجام می شود.

در ادامه این مقاله به معرفی انواع محتواها و کاربردهای آن در این صنعت با ذکر مثال خواهیم پرداخت تا بیشتر با ای ابزار قدرتمند آشنا شوید و از آن بهره ببرید. با ما همراه باشید

آشنایی با انواع محتوای تصویری برای کسب و کارها

دنیای محتوا تنوع بسیار بالایی داشته که هرکدام متناسب با جایگاه و نیاز شما می توانند بهره‌وری مختص به خود را داشته باشند. در اینجا ما به طور تخصصی محتواهای تصویری و کاربرد و استفاده‌ی آن ها را در کسب و کار ها مورد بررسی قرار می دهیم.

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی دو تا از پرکاربردترین شاخه های عکاسی در حوزه کسب و کار هستند. اگرچه بیشتر ما احتمالا نمونه های عکاسی تبلیغاتی را در فضای مجازی یا بیلبورد ها مشاهده کرده ایم ، اما عکاسی صنعتی نیز برای تولیدی ها و کارخانه ها بسیار کاربردی می باشد.

فیلمبرداری تبلیغاتی و صنعتی

یکی از رایج ترین مدل های محتوای بصری، ویدیوها و محتواهای ویدیویی هستند. این نوع محتوا به دلیل ترکیب صدا و تصویر به صورت همزمان می‌توانند اطلاعات و احساسات بیشتری را در لحظه به مخاطب و بیننده منتقل کنند. برای همین هم در دنیای پرسرعت امروز، استفاده از ویدیوها طرفدار زیادی پیدا کرده و به سرعت در حال جایگزینی با متون هستند.

فیلمبرداری نیز مانند عکاسی دو دسته کاربردی در کسب و کار به نام فیلمبرداری تبلیغاتی و فیلمبرداری صنعتی دارد که تقریبا نیازهای ۷۰ درصد کسب و کارها در همین دو مدل قرار می گیرند. این دسته ها شامل :

  • فیلمبرداری و معرفی محصول، خدمات، برند و…
  • فیلمبرداری از خطوط تولیدی و صنعتی
  • فیلمبرداری های هوایی صنعتی
  • و… می شود.

ساخت تیزر تبلیغاتی

به جرات میتوان گفت تیزر تبلیغاتی پراستفاده ترین و ضروری ترین نیاز هر کسب و کاری برای رشد و گسترش برندش است. ممکن است شما یک برند نوپا، یک کافه دنج و کوچک یا حتی یک کلینیک زیبایی باشید و به فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی نیازی نداشته باشید، اما بی شک برای معرفی خودتان به مخاطب و جذب مشتری بیشتر، به تیزر تبلیغاتی نیاز خواهید داشت. ساخت تیزر تبلیغاتی به نوعی سرمایه گذاری شما روی برندتان به شمار می رود.

ساخت ویدیوهای آموزشی

این مدل محتوا بیشتر در کسب و کارهای آموزشی یا خدماتی کاربرد دارند. به عنوان مثال اگر شما در حوزه ارائه خدمات وب مانند طراحی سایت و… فعالیت دارید، انتشار ویدیو های آموزشی رایگان در این زمینه می تواند به بازاریابی محتوایی شما کمک بزرگی کند. به طور خلاصه می توان گفت اگر بیزینس مدل شما، آموزش نیست بیشترین کاربرد محتوای آموزشی برای شما، بازاریابی محتوایی است.

استفاده از تولید محتوا در صنعت تجهیزات فروشگاهی با مثال

در ادامه مقاله برای درک بهتر کاربرد تولید محتوا در صنعت، یک مثال عملی از حوزه صنعت تجهیزات فروشگاهی برای شما ذکر خواهیم کرد.

خدمات عکاسی صنعتی در کارخانه

پرشین راک به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین تولیدکننده قفسه ها و تجهیزات قفسه فروشگاهی ، برای برندسازی و اعتماد افزایی بیشتر مشتریان با عکاسی صنعتی از کارخانه و استفاده از تصاویر در سایت، فضای مجازی و حتی کاتالوگ های کارخانه به مشتریان نشان داد که تولیدکننده دست اول محصولات بوده و هیچ واسطه‌ای در میان نیست.

همین اعتماد افزایی باعث رشد ۱۰ درصدی فروش از طریق سایت کارخانه شد. در تصویر زیر چند نمونه از تصاویر صنعتی پرشین راک را مشاهده می‌کنید که توسط استودیو تبلیغاتی لنزآپ تصویربرداری شده اند.

عکاسی محصول از تجهیزات فروشگاهی

همانطور که گفتیم عکاسی محصول یکی از رایج ترین کاربردهای تولید محتوا در کسب و کار هاست. هر فروشگاه اینترنتی‌ای نیاز به عکاسی با کیفیت از محصولات خود دارد. آمار ها نشان می دهد عکاسی محصول حرفه‌ای و اصولی تا حدود ۶۰ درصد در فروش یک فروشگاه اینترنتی تاثیرگذار است. در ادامه تصویر چند نمونه عکاسی از محصولات برند پرشین‌راک را مشاهده می کنید که در وبسایت این مجموعه قرار داده شده است.

ساخت تیزر تبلیغاتی برای معرفی برند

ساخت تیزر تبلیغاتی آچار فرانسه هر کسب و کاریست. فرقی نمی‌کند در چه زمینه ای فعالیت کنید، در هر حال شما برای گسترش کار خود به تبلیغات نیاز دارید و اولین ابزار هم برای تبلیغات، ساخت تیزر تبلیغاتیست. این تیزر تبلیغاتی می تواند با محوریت یک محصول تازه، یک خدمت نوین و یا برای آگاهی از برند شما باشد. اینکه از چه نوع تیزری استفاده کنید بستگی به استراتژی تبلیغاتی شما دارد که باید توسط متخصص این حوزه تدوین شود.

اگر قصد تبلیغات دارید، کمی دست نگه دارید. پیشنهاد میکنیم سری به سایت استودیو تبلیغاتی لنزآپ بزنید و از مشاوره تبلیغاتی رایگان آن ها بهره‌مند شوید.

پوشش تصویری و ساخت تیزر از نمایشگاه ها

قطعا هر برند بزرگی سالانه در یک یا چند نمایشگاه داخلی یا خارجی مختلف شرکت می‌کند و در این نمایشگاه ها برای معرفی خود نیاز به محتواهای تصویری گوناگونی دارد. علاوه براین پوشش تصویری هرنمایشگاه می تواند یک رزومه کاری مفید برای برند باشد. تصویر زیر یک نمونه از پوشش تصویری نمایشگاه ها، توسط استودیو تبلیغاتی لنزآپ است.

جمع بندی

به طور خلاصه اگر بخواهیم یک اولویت بندی محتوایی برای کسب و کارها ارائه دهیم می توان گفت به ترتیب:

  1. عکاسی محصول
  2. ساخت تیزر تبلیغاتی
  3. عکاسی صنعتی
  4. فیلمبرداری تبلیغاتی و صنعتی
  5. و پوشش تصویری نمایشگاه‌ها

میتواند یک اولویت نسبتا مناسب و عمومی باشد. البته که برحسب مدل و حوزه کسب و کار شما ممکن است این اولویت ها دستخوش تغییر شوند اما در این واقعیت که تولید محتوا نیاز امروز هر کسب و کاریست، تغییری ایجاد نخواهد شد.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا