شرکت‌ها

نحوه اتصال لاستیک به فلز بدون استفاده از چسب

لاستیک یک ماده فوق العاده همه کاره و چند منظوره است که برای تعداد زیادی از کاربردهای خانگی و صنعتی مناسب است. از لاستیک طبیعی مشتق شده از درختان لاستیک گرفته تا مجموعه گسترده ای از لاستیک های مصنوعی، یک محصول لاستیکی وجود دارد که برای هر موقعیتی مناسب است. در این مقاله، روش‌های مختلف اتصال لاستیک به فلز را بررسی می‌کنیم و به این نکته اشاره می‌کنیم که چرا ما به سادگی از چسب در هیچ یک از مواد خود استفاده نمی‌کنیم.

شایگان لاستیک یک ارائه دهنده خدمات صنعتی پیشرو در سراسر کشور است که طیف گسترده ای از قطعات لاستیکی و پلیمری در ابعاد و متریال های مختلف با کیفیت بالا مانند کوپلینگ لاستیکی ، پکینگ لاستیکی و… را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

اتصال لاستیک به فلز توسط سازندگان برای ایجاد جداکننده های قابل اعتماد و سفارشی برای ماشین ها و تجهیزات استفاده می شود. در این فرآیند از مواد مختلفی از جمله فولاد، آلومینیوم و آلیاژهای دیگر استفاده می شود.

برای شروع، سطوح هر دو ماده را با روغن گیر حلال تمیز کنید. این کار هرگونه آزاد شدن قالب، افزودنی های لغزش یا سایر روان کننده های پردازش را که می تواند در فرآیند اتصال اختلال ایجاد کند، حذف می کند.

نحوه اتصال لاستیک به فلز
نحوه اتصال لاستیک به فلز

فرآیند اتصال لاستیک

با بیش از چندین سال در صنعت لاستیک، هیرمند بسپار نوین متخصص در مهندسی لاستیک، ارائه طراحی در سطح جهانی و محصولات با کیفیت برتر است. شایگان لاستیک با امکانات تخصصی در محل برای طراحی، توسعه، آزمایش و فرآیند کامل تولید، شریک ایده آلی برای هر کسب و کاری است که به دنبال راه حل های الاستومری است.

اتصال لاستیک به فلز چیست؟

در جهان ازقالب های لاستیکی، بخشی که به صورت شیمیایی آماده و متصل می شود، یا به عنوان بخشی از فرآیند ولکانیزاسیون محصور می شود، به عنوان “پیوند” به یک مورد دیگر گفته می شود. از لحاظ تاریخی، چندین روش اتصال در صنعت لاستیک برای دستیابی به پیوند قابل اعتماد و بادوام لاستیک به فلز به کار گرفته شده است.

در شایگان لاستیک ، ما در اتصال لاستیک به فلز تخصص داریم و فرآیند اتصال را مطابق با ترکیب شیمیایی منحصر به فرد هر نوع فلز تطبیق می دهیم. ما سابقه ای طولانی مدت در تولید مهر و موم های لاستیکی چسبانده شده و سایر اجزاء داریم که مناسب با انواع صنایع شیمیایی، پزشکی، صنعت نفت و پتروشیمی است.

برای خرید انواع محصولات لاستیکی با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا از جمله اورینگ لاستیکی با ما تماس بگیرید.

چگونه لاستیک را به فلز وصل می کنید؟

راه های مختلفی برای اتصال لاستیک به فلز وجود دارد. با این حال، به دلیل ترکیبات شیمیایی لاستیک و فلز، استفاده از چسب ممکن است همیشه برای اتصال ایمن یک جزء لاستیکی و فلز با تضمین استحکام مناسب یا کافی نباشد.

تکنیک چسباندن لاستیکی تخصصی ما از روش‌های شیمیایی بسیار خاصی استفاده می‌کند تا به طور موثر این دو ماده را به عنوان بخشی از فرآیند ولکانیزاسیون به یکدیگر متصل کند. این اتصالات طولانی مدت و بادوام را تضمین می کند که تحت تأثیر دماهای شدید و محیط های خشن قرار نمی گیرند.

فرآیند اتصال لاستیک

از کدام فلزات می توان در فرآیند استفاده کرد؟

تقریباً هر فلزی را می توان به لاستیک چسباند، به شرطی که بتواند گرما و فشار فرآیند قالب گیری لاستیک را تحمل کند. با این حال، هر فلز دارای ترکیب شیمیایی متفاوتی است و این باید هنگام انتخاب عامل پیوند و فرآیند مورد استفاده در نظر گرفته شود.

کاربردهای معمولی برای اتصال فلز به لاستیک چیست؟

اتصال فلز به لاستیک برای بسیاری از کاربردها مناسب است، از جمله:

  • چسبندگی لاستیک به صفحات فلزی در فرآیندهای صنعتی.
  • برای کاربردهای خودرو، از جمله اتصال لاستیک به پایه‌های فلزی موتور.
  • در کاربردهای هیدرولیک و پنوماتیک.
  • پوشاندن وسایل پزشکی، مانند دسته ابزار، برای اطمینان از تمیزی و راحتی.
  • در ساخت لوازم برقی و سایر صنایع از جمله آب بند، غلطک، اتصال دهنده، شیلنگ، شیر و عایق.

چرا از اتصال لاستیک به فلز استفاده کنیم؟

تولیدکنندگان در چندین صنعت برای برخی از قطعاتی که تولید می کنند به اتصال لاستیک به فلز متکی هستند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، از جمله:

در تولید قطعاتی که نیاز به انعطاف لاستیک و پایداری فلز دارند.

برای ترکیب چندین قسمت در یک قطعه مونتاژ.

برای اطمینان از طول عمر عملکردهای حیاتی با چسبندگی قوی تر از اتصال چسب سنتی.

برای تقویت عایق صدا و کنترل لرزش در یک محیط صنعتی.

برای آب بندی و محافظت در برابر حلال ها، آب دریا، آب جوش و سایر محیط های ساینده.

چرا استفاده از ماده باندینگ بهتر از چسب سنتی است؟

شایگان لاستیک استفاده از یک عامل اتصال را بر روی چسب سنتی در کاربردهایی که با محیط‌های خشن‌تر مواجه می‌شوند، توصیه می‌کند. برای کاربردهایی که با مایعات و گازهای ساینده مواجه می شوند، ولکانیزاسیون فلز به لاستیک به مهر و موم شدن و محافظت از قطعات در فرآیند تولید کمک می کند و میزان ساییدگی و پارگی قطعات را کاهش می دهد. اتصال بین فلز و لاستیک همچنین طول عمر عملکردهای حیاتی را با چسبندگی قوی تر نسبت به اتصالات چسب سنتی تضمین می کند که به مرور زمان خراب می شود.

شایگان لاستیک با چندین سال تجربه در صنعت لاستیک، امکانات برتر داخلی، دانش مواد و تکنیک های نوآورانه را برای توسعه قطعات نمونه اولیه سفارشی ترکیب می کند. کارشناسان فنی ما به نیازهای شما گوش می دهند، ایده های منسجمی را ارائه می دهند و بازخورد شما را برای اطمینان از تحویل کامل قطعه در نظر می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ولکانیزاسیون لاستیک، و فرآیند چسباندن فلز به لاستیک، امروز با ما تماس بگیرید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا