برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری دوشنبه 26 آذر: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ های ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

اصول مدیریت افراد خشمگین

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتییادداشتاصول مدیریت افراد خشمگین

دوره دیجیتال مارکتینگ

اصول مدیریت افراد خشمگین

برچسب ها: مدیریت

زمانی که با فردی عصبانی مواجه مي‌شوید، اصول زیر را به کار ببنديد تا موفق باشید:مدیریت خشم

ابتدا سراغ احساسات فرد عصبانی بروید: احساسات و مشکلات فرد عصبانی باید قبل از هر اقدام دیگری مورد توجه قرار بگیرند تا فرد عصبانی بتواند به صورت سازنده رفتار کند. هر چه فرد عصبانی تر باشد، توجه کردن به احساسات او و شنیدن حرف‌هایش اهمیت بیشتری می یابد. حل کردن مشکلات با افراد عصبانی معمولا چیزی جز اتلاف وقت نیست. مگر در صورتی که ابتدا به حرف‌های فرد عصبانی گوش داده شود و او آماده برقراری ارتباط باشد.


از همان ابتدا شروع به خنثی کردن بمب کنید.

افراد عصبانی حتی قبل از اینکه دهانشان را باز کنند و به فرد مقابل حمله کنند، عصبانیت‌شان را از طریق چهره‌شان به نمایش مي‌گذارند. یکی از راه‌های خنثی کردن بمب عصبانیت این افراد این است که قبل از انفجار عصبانیت آنها شما دست پیش را بگیرید. برای مثال زمانی که فرد الف به فرد ب مي‌رسد و مي‌بیند که او عصبانی است، از همان ابتدا مي‌تواند بگوید: « سلام ب. حالت خوش به نظر نمي‌رسد. مشکلی پیش آمده است؟ » به همین راحتی فرد الف مي‌تواند حالت محترمانه‌تری به صحبتی که مي‌خواهد شروع شود، بدهد.

سعی کنید مدعی باشید، نه غیر فعال یا مهاجم

شما حق دارید زمانی که فردی از خط قرمز خودش در مقابل شما عبور کرده است، پاسخ او را بدهید. حتی در این موارد اگر شما پاسخ مناسب را ندهید، افراد زورگو ممکن است فکر کنند که شما در مقابل آنها کم آورده‌اید و به آن گونه رفتار در مقابل شما ادامه دهند. البته حواستان باشد که شما هم در مقابل عصبانی نشوید و تنها سعی در حل کردن مشکل طرف مقابل داشته باشید. برای مثال در مورد فرض فرد الف و ب، فرد الف مي‌توانست واکنشی شبیه جمله زیر نشان دهد: « الف، من به تو در حل کردن مشکلت کمک مي‌کنم، ولی برای این کار لازم است که تو ابتدا آرام شوی تا من بتوانم از تو چند سوال بپرسم. »

توجه کنید که این جمله در عین اظهار همدردی حالتی مدعی گونه دارد. حال اگر فرد الف به عصبانی بودن خودش ادامه دهد، ب مي‌تواند این گونه پاسخ دهد که «الف، اگر تو به سوالات من پاسخ بدهی، من می‌توانم در حل کردن مشکل به تو کمک کنم، ولی اگر بخواهی صدایت را بلند کنی، من از تو مي‌خواهم که بروی. کدام یک را ترجیح مي‌دهی؟ »
جمله بحرانی: « این کار روی من تاثیر ندارد. »

افراد پرخاشگر و سو استفاده کننده، همواره به دنبال افرادی هستند که بتوانند با استفاده از رفتار پرخاش گرانه‌شان کنترلشان کنند. در صورت برخورد کردن با چنین افرادی، جمله مهم برای ابراز کردن این است که «این کاری که تو مي‌کنی، روی من تاثیری نمي‌گذارد. تو نمي‌توانی به من زور بگویی، مجبور به بحث‌های بی‌فایده کنی، توهین کنی یا از بحث کردن با من و مغلوب کردنم احساس رضایت به دست بیاوری.» به محض اینکه افراد زورگو بفهمند که قادر به کنترل کردن شما نیستند، احتمالا به سراغ افرادی خواهند رفت که قربانیان بهتری برای رفتار کنترلگرشان باشند.

بسیاری از مشاجرات تنها به این دلیل روی مي‌دهند که یکی از دو طرف مجادله یا هر دو، از جملات تحریک کننده استفاده مي‌کنند. معمولا مشاجراتی که به این شیوه روی مي‌دهند، برای روابط بسیار مضر هستند. یاد گرفتن کلماتی که می توانند منجر به دعوا شوند و جایگزین کردن آنها با کلمات دیگر، کار چندان دشواری نیست.

روی هر چیزی که تمرکز کنید، مقدار بیشتری از آن نصیبتان مي‌شود.


این یک اصل کلی در زندگی است. زمانی که فردی با شما به صورت توهین آمیز برخورد مي‌کند، این شما هستید که تصمیم مي‌گیرید در مقابل، رفتاری مشابه از خودتان نشان دهید یا رفتاری سازنده را پیش بگیرید. اگر شما تنها به فکر جواب دادن حرف‌های او و آسیب زدن به دشمن با حرف‌هایتان باشید، مي‌توانید مطمئن باشید که شما کل صحبتتان را به آن سو خواهید راند، ولی اگر شما صحبتتان را به شكلي سازنده حرکت دهید و تنها روی ضد حمله کردن تمرکز نکنید، در این صورت به فرد عصبانی اجازه ادامه دادن حرف‌های ناراحت کننده‌اش را نمي‌دهید، چرا که جهت بحث را تغییر داده‌ايد.

سعی کنید به سرعت و بلندی صدایتان توجه کنید. زمانی که افراد، عصبانی می شوند، صدایشان بلندتر مي‌شود و با سرعت بیشتری حرف مي‌زنند. به این ترتیب زمان کمتری هم به فکر کردن حین حرف زدن تحصیص مي‌دهند و احتمال گفتن حرف‌هایی که بعدها پشیمانی به دنبال داشته باشد هم بیشتر مي‌شود. پس حواستان باشد تا آنجا که مي‌توانید آرام و آهسته صحبت کنید. زمانی که فردی حرف ناراحت کننده ای به شما مي‌زند، قبل از پاسخ دادن به او ابتدا فکر کنید. سعی کنید به صورت آگاهانه سرعت حرف زدنتان را کم کنید که پاسخی که مي‌دهید، پاسخی عصبانی و ناراحت کننده‌ نباشد.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت


منبع : روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 22 آذر 1389 ، ترجمه سریما نازاریان

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام