یادداشت‌های مدیریتی

روش استخدام کارمند (طنز)

برای اینکه تشخیص دهید کارمندان جدید را بهتر است در کدام بخش به کار بگمارید، می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

400 عدد آجر در اتاقی بگذارید و کارمندان جدید را به آن اتاق هدایت نمایید.

آنها را ترک کنید و بعد از 6 ساعت بازگردید.

سپس موقعیت ها را تجزیه و تحلیل کنید:

* اگر دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش حسابداری بگذارید.

* اگر از نو (برای بار دوم) دارند آجرها را می آجرشمرند، آنها را در بخش ممیزی بگذارید.

* اگر همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند، آنها را در بخش مهندسی بگذارید.

* اگر آجرها را به طرزی فوق العاده مرتب کرده اند، آنها را در بخش برنامه ریزی بگذارید.

* اگر آجرها را به یکدیگر پرتاب می کنند، آنها را در بخش اداری بگذارید.

* اگر در حال چرت زدن هستند، آنها را در بخش حراست بگذارید.

* اگر آجرها را تکه تکه کرده اند، آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذارید.

* اگر بیکار نشسته اند، آنها را در قسمت نیروی انسانی بگذارید..

* اگر سعی می کنند آجرها ترکیب های مختلفی داشته باشند و مدام جستجوی بیشتری می کنند و هنوز یک آجر هم تکان نداده اند، آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذارید.

* اگر اتاق را ترک کرده اند، آنها را در قسمت بازاریابی بگذارید .

* اگر به بیرون پنچره خیره شده اند، آنها را در قسمت برنامه ریزی استراتژیک بگذارید.

* اگر بدون هیچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها با یکدیگر در حال حرف زدن هستند، به آنها تبریک بگویید و آنها را در قسمت «مدیریت» قرار دهید!

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا