مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و تبلیغی برای کودکان

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تبلیغ تلویزیونی مک دونالد

فولکس واگن

برای مشاهده تیزرتبلیغاتی به ادامه مطلب بروید

مک دونالد، از برترین و ارزشمندترین برندهای دنیا است. طبیعی است که تبلیغات این برند کاملاً شناخته شده با برندها و محصولات دیگر بازار متفاوت باشد. در واقع مک دونالد هیچ نیازی ندارد که خودش یا محصولش را معرفی کند ! در اینجا هدف از تبلیغات و هزینه ای که بر روی تبلیغات می شود عموماً یادآوری است. در همین ارتباط مطالعه ی مطلب انواع اهداف تبلیغاتی که به موضوع اهداف گوناگون تبلیغات با توجه به جایگاه برند و محصول پرداخته است، را به شما توصیه می کنیم.

در این تبلیغ، مک دونالد، تعدادی کودک را نشان می دهد که با شادی و شور در یک Play Ground در حال بازی هستند، و البته لوگو و نام مک دونالد بارها در این فضای شاد دیده می شود. علاوه بر هدف یادآوری – که به آن اشاره کردیم- آن چه پیرامون این تبلیغ به چشم می خورد، هدف گذاری مک دونالد بر روی بخش کودکان از بازار است. به نظر می رسد که مک دونالد تلاش کرده است با هدف قرار دادن کودکان، امپراطوری خود در فست فودهای زنجیره ای را برای سالهای آینده که بازیگران اصلی بازار همین کودکان خواهند بود را حفظ کند.

Advertising Agency: Leo Burnett, USA
Chief Creative Officer: Mark Tutssel
Creative Directors: Tony Malcolm, Guy Moore
Copywriters / Art directors: Trevor Webb, Sarah Clift
Planners: Matthew Watts, Ben Fox
Media agency: OMD UK
Production Company: Moxie Pictures
Director: Neil Gorringe
Editor: James Rosen
Post-production: MPC
Audio post-production: Wave Studios

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا