برای پیش ثبت‌نام در وبینار رایگان جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402 روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری فروردین ماه می‌باشد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402»فرصت


5 اشتباه خطرناک در طراحی لوگو

مدیریت فروش و بازاریابیمقالات5 اشتباه خطرناک در طراحی لوگو

دوره دیجیتال مارکتینگ

5 اشتباه خطرناک در طراحی لوگو

لوگو؛ یک نشانه و علامت است که برای معرفی شرکت با ویژگی های تصویری به خصوصی به کار گرفته می شود. طراحی لوگو بخش مهمی از فرآیند راه‌اندازی یک کسب و کار یا بهتر بگوییم شرکت است، اما این طراحی زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که لوگو مربوط به یک برند مربوط باشد یا دست کم مربوط به شرکتی که تولید کننده ی محصول نهایی باشد.

در اینجا بدون اشاره به صدها نکته پیرامون لوگو و بازاریابی؛ به 5 اشتباه کم و بیش رایج و خطرناک در طراحی لوگو اشاره می کنیم. یک لوگوی مناسب و موثر به ترکیبی از عناصر مختلف که به درستی به کار گرفته شده باشند، نیاز دارد. شاید یکی از ویژگیهایی که این روزها با توجه به افزایش شرکتها و محصولات، بیشتر در طراحی لوگو مورد نظر است، متفاوت بودن لوگو به منظور به خاطر ماندن باشد. تئوری Simple Attract, Complex Detract یکی از تئوری های رایج در طراحی لوگو است، به هر حال با وجود آن که بسیاری از عناصر مختلف و متفاوت یک لوگو را شکل می دهند، اما در نهایت یک لوگو نمی تواند نمایانگر تمام جنبه های یک کسب و کار باشد.

1- وارد کردن نوع قانونی شرکت در لوگو !

زمانی که شرکتها به در سازمانهای مربوطه به ثبت می رسند، یک پسوند مثل با مسئولیت محدود، سهامی خاص یا ... به آنها اضافه می شود. مثلاً شرکت Nike تنها Nike نیست بلکه Nike Inc است؛ اما آیا شما پسوند Inc را در لوگوی نایکی می بینید ؟

nike

legal

این پسوندها نظیر Corp, LLC, Inc, Pvt, Gov and LLP می باشند، که پیشنهاد می شود در طراحی لوگو استفاده نشوند، مگر در شرایط خاص که الزامی وجود داشته باشد. زیرا استفاده از آنها نام شرکت را طولانی و سخت می کند.

2- وارد کردن تمام جزییات در لوگو !

همان طور که قبلاً اشاره شد، لوگو بنا ندارد به طور مستقیم تمام اطلاعات را به بیننده‌اش انتقال دهد. به خاطر داشته باشید، لوگو تنها یک لحظه دیده می شود و اساساً فرصتی برای ارائه ی تمام اطلاعات وجود ندارد. نباید تمام مشخصات نظیر تلفن، آدرس و ... را وارد آن کرد، از طرفی اگر شرکت محلش تغییر کند، چه اتفاقی می افتد؟ آیا مجبور به طراحی مجدد لوگو می شوید ؟

به هر حال این اشتباه هر چند کمتر از دیگر اشتباهات رایج است، ولی دیده شده است !

detail

3- جملات طولانی در لوگو !

حتماً شما هم بارها و بارهای لوگوهای معروف دنیا را همراه با جملات و شعارهای تبلیغاتی همراهشان دیده اید، مثلاً لوگوهای مک‌دونالد همراه با جمله ی معروف « I'm Lovin it » یا لوگوی نایکی همراه با شعار « Just Do It » ! اما فراموش نکنید که این جملات باید بسیار کوتاه باشند، و نباید از جملات طولانی در لوگو استفاده کرد !

long-tagline

4- ایده های تکراری

تفاوت بسیاری بین الهام گرفتن از یک لوگو و تقلید از آن وجود دارد. تقلید از یک لوگو می تواند مشکلات قانونی هم برای شما ایجاد کند. بنابراین استفاده از تصاویر و ایده های تکراری را اکیداً ممنوع می کنیم !

stock-images

5- سمبلهای نامناسب

معمولاً استفاده‌های نامناسب از نمادها و مفاهیم تصویری به طور ناخواسته به وجود می آید و علت آن می تواند عدم آگاهی از فرهنگ و نمادهای فرهنگی و دینی جامعه‌ی هدف باشد که منجر به انتقال مفهومی غیر از آن چه مدنظر طراح بوده است، می گردد. همچنین ممکن است برخی نمادها اساساً برای مخاطب فاقد مفهوم باشد !

symbol

سید حمیدرضا عظیمی
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
+1 #1 محمد وطن ۱۳۹۱-۰۹-۲۳ ۲۰:۱۰
سلام
اول:تشکر از مطالبتون
دوم:خیلی دارین برای کپی و برداشت مطالب سخت میگیرین
..
یه سوالی هم داشتم..میتونم از مطالبتون برای ارائه تحقیق درسی برداشت کنم لطفا جوابشو زود بدین
تشکر
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

راهنمای خرید و فروش پژو ۴۰۵

حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آن‌قدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آن‌ها امری بسیار عادی و روتین تصور می‌شو...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام