مدیریت فروش و بازاریابی

تبلیغ گوگل برای سرویس جدید JAM بر روی کروم

تبلیغات یکی از مهمترین عواملی است که در آمیخته بازاریابی به عنوان زیرمجموعه Promotion مورد بررسی قرار می گیرد. پایگاه اطلاع رسانی صنعت، بخشی از مقالات خود را به بررسی انواع تبلیغات در سطح ایران و بین المللی اختصاص داده است. شما می توانید یادداشتهای قبلی با موضوع «بررسی تبلیغات» را در اینجا مطالعه فرمایید.

در این یادداشت ضمن نگاهی به تبلیغ گوگل برای سرویس جدیدش با نام JAM with Chrome به بررسی این تبلیغ از منظر بازاریابی پرداخته ایم:

نوآوری و سادگی در گوگل

گوگل همیشه اهمیت ویژه ای به دو عنصر نوآوری و سادگی داده است. بسیاری از سرویسهای گوگل، زمانی که معرفی شدند، شبیه به یک رویا یا یک فیلم تخیلی بودند که پس از مدتی تبدیل به یک اتفاق عادی و روزمره بین مردم شد ! شاید JAM with Chrome هم که مبتنی بر مرورگر خود گوگل یعنی کروم است نیز، یکی از همان سرویسها باشد.

در این سرویس این امکان برای اهالی موسیقی ایجاد شده است تا به صورت مجازی گروه موسیقی خود را تشکیل دهند و به صورت مجازی با سازهای انیمیشنی گوگل بنوازند ! مدیر بازاریابی لابراتوار خلاقیت گوگل خانم تورپین درباره JAM with Chrome می گوید «اگر همیشه آرزوی این را داشتید که که در یک گروه موسیقی راک بنوازید، هم اکنون این فرصت در اختیار شماست که ستاره راک شوید !»

در این سرویس هم، مثل خیلی از اتفاقات این روزهای پهنۀ وب، که مبتنی بر ارتباطات اجتماعی است، شما می توانید دوستانتان را برای تشکیل یک Rock Band دعوت کنید و نواختن را آغاز کنید !

صفحه اصلی گوگل و سادگی بی حد آن را به خاطر بیاورید ! JAM with Chrome کمی از آن هم ساده تر است !

گوگل و jam

گوگل در این سرویس ۱۹ ساز مختلف را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. قرار است گوگل به زودی فروشگاهی از موسیقی هایی که کاربران این سرویس فوق العاده گوگل ایجاد کرده اند، را راه اندازی کند ! گوگل فضای جدیدی را برای نوآوری و خلاقیت و لمس حس توسعه،پیشرفت و آزادی را برای کاربرانش ایجاد کرده است.

اکنون به تیزر تبلیغاتی این سرویس توجه کنید، تبلیغی که باز هم از سادگی خاصی برخوردار است ! حداقل استفاده از رنگها، زمینه کاملاً سفید، تعداد آبجکتها بسیار کم در هر فریم از تصویر و استفاده از کاراکترهایی که طراحی‌شان با خطوط ساده انجام شده است و همین تبلیغ یک بار دیگر، امکان استفاده راحت از سرویسهای گوگل را به خاطر می آورد.

Advertising Agency: Google Creative Lab, USA
Interactive Director: Ben Tricklebank
EP: Brian Latt, Dustin Callif, Oliver Fuselier
Music / Sound: Dinahmoe

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا