فناوری اطلاعات

اخذ مجوز، لازمۀ فعالیت رسانه ای در شبکه های اجتماعی

به نقل از دبیرشورای عالی فضای مجازی، تمامی اشخاصی که در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت رسانه ای مشغول هستند، می بایست خود را برای دریافت مجوز از این شورا آماده نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به اینکه سعی شده است تا فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی قانونمند گردد، اعلام کرد: کسانی که در این شبکه‌ها فعالیت رسانه‌ای دارند، باید به زودی خود را جهت دریافت مجوز آماده کنند.

فیروزآبادی رعایت الزامات دینی، اخلاقی و قانونی را در انجام فعالیت شبکه‌های اجتماعی ضروری تلقی کرد و گفت: رسانه‌های داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تا به امروز پایبندی خود را به این الزامات نشان داده‌اند.

فیروز آبادی اظهار داشت: بیشتر شبکه‌های اجتماعی مجازی در خارج از مرزها ایران هستند که همین عاملی است تا چندان پایبند به الزامات داخلی نباشند.

اخذ مجوز، لازمه فعالیت رسانه ای در شبکه های اجتماعی

دبیر شورای عالی فضای مجازی به تصویب طرحی در این شورا که در آن مشخص شده است که تمامی شبکه‌‌های پیام‌‌رسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیره‌‌سازی داده‌‌های خود را در داخل کشور انجام دهند، اشاره و ابراز امیدواری کرد: بعد از این الزام تمامی افرادی که قصد دارند در شبکه‌های اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرورهای خود پایبندی به قوانین کشورمان را ثابت کنند تا امنیت این شبکه‌ها برای کاربران داخلی بهبود یابد.

وی به تلاش‌های انجام شده جهت راه‌اندازی شبکه اجتماعی داخلی اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم تا اقدام به راه‌اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی کند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: مذاکره با اپراتورهای داخلی نیز با هدف تشویق آنها جهت ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: مذاکره‌ها به نتیجه برسد و بزودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک راه‌اندازی شود.

فیروزآبادی از تلاش برای جذاب‌سازی فعالیت در این بخش برای شرکت‌های داخلی خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم تا با اقدام‌های مناسب طرح‌های این بخش دارای فایده اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه پیام‌‌رسان داخلی هستیم تا به کاربران ایرانی خدمت ارایه دهند.

جناب آقای روحانی نیز در دیدار نوروزی خود با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهم فروردین ماه جاری، بر ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی تاکید داشتند و گفته بود: این گونه نباشد که مردم به شبکه‌های پیام‌‌رسان خارجی بیشتر از داخلی‌ها اطمینان کنند.

اخذ مجوز، لازمه فعالیت رسانه ای در شبکه های اجتماعی

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا