کارآفرینی

چند مانع کوچک تا ثروتمند شدن

بدون شک اکثر مردم جهان به کسب ثروت و دارایی‌های هنگفت علاقه مند بوده و رویا‌ها و گاهی اوقات افکار دور از دسترس مختلفی را در این زمینه دارند. این رویا‌ها لحظاتچند مانع تا ثروتمندیخوب و زیبایی را برای افراد رقم می‌زند اما زمانی که با واقعیات‌های موجود روبرو می‌شوند، مسیر دستیابی به ثروت را بسیار دشوار ارزیابی می‌کنند. البته در بسیاری از موارد موضوعاتی ساده افراد را از مسیر مطمئن کسب درآمد و سرمایه دور می‌سازد. در ادامه چند مانع ساده و راهکارهایی را که می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عدم توجه به گردش مالی

آیا می‌دانید دیروز چه چیزهایی را خریداری کرده‌اید؟ آیا می‌دانید برای خریدهایی که از روی عادت انجام می‌دهید چقدر پول هزینه می‌کنید؟ مسلما بررسی روند جریان مالی و توجه به خرید و سرمایه گذاری‌های انجام شده می‌تواند در کاهش هزینه افراد به آن‌ها کمک کند. در صورت انجام این کار نسبت به امور مالی خود حساستر بوده و تنها کالاهایی که به آن‌ها نیاز دارید را خریداری می‌کنید. ثروتمندان همواره به دنبال انجام بهترین معامله‌ها و سود فراوان هستند. آن‌ها هزینه‌ها، درآمد‌ها و سرمایه گذاری‌های خود را به دقت کنترل کرده و به صورت آگاهانه تلاش می‌کنند تا از صرف مخارج بی‌مورد و اتلاف منابع مالی خود جلوگیری کنند.

تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتن

مواقع بسیاری پیش می‌آید که پس از مشاهده یک آگهی تبلیغاتی و بدون توجه به نیازهای شخصی خود اقدام به خرید کالایی می‌کنیم. اگر تا پیش از این با آن محصول آشنایی نداشته‌اید این امکان وجود دارد که همچنان نیازی به آن نداشته باشید. در واقع هدف اول تبلیغات جلب مشتری برای خرید است و در اکثر مواقع نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهند اما افراد ثروتمند همواره انتخاب‌های آگاهانه‌ای انجام داده و پول خود را برای محصولات و خدمات بدون استفاده هزینه نمی‌کنند.

انسان صبوری نیستید

این مساله ارتباط نزدیکی با نکته قبلی دارد. در واقع در این حالت نه تنها شما چیزی را دیده و می‌خواهید آن را خریداری کنید بلکه در لحظه و فوری قصد دارید تا هر چیزی را کسب کنید. بهتر است چند روزی را به خود فرصت داده و پس از آن در مورد اقدام‌های خود تصمیم گیری کنید.

چند مانع تا ثروتمندی

بیشتر از درآمدهای خود خرج می‌کنید

عواملی که تاکنون به آن‌ها اشاره شد به راحتی می‌توانند میزان هزینه‌های افراد را بیشتر از درآمد‌هایشان کنند. برای جلوگیری از این مساله اطلاع از میزان دقیق درآمد‌ها و حقوق و همچنین میزان مخارج و هزینه‌هایی که انجام می‌دهید از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نتیجه می‌توانید بودجه خود را مدیریت کرده و هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید. ثروت مقوله‌ای نیست که خود به خود ایجاد شود و در مسیر کسب آن ممکن است با چالش‌ها و تصمیم گیری‌های دشواری مواجه شوید. نکته مهم در این زمینه بررسی اهداف و تمرکز برای دستیابی به آن‌ها است.

عدم آگاهی و ترس از موفقیت

عدم آگاهی از مسیری مناسب و معقول برای کسب سرمایه یکی از موانع مهم در مقوله ثروتمند شدن است. عدم اطلاع از موضوعاتی مانند مدیریت بودجه، راه‌های افزایش درآمد و یا چگونگی سرمایه گذاری می‌تواند حتی ترس از ثروتمند شدن را در افراد ایجاد کند. اما راه حل این مشکل نیز بسیار ساده است. کتاب‌های بسیاری تا به امروز در این قبیل زمینه‌ها منتشر شده و با پیشرفت فن آوری وب سایت‌های بسیاری نیز در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند. استفاده از تجربه دیگران نیز می‌تواند موثر باشد. از این رو تا حد ممکن کسب اطلاعات جدید را در دستور کار خود قرار داده و روند یادگیری را هیچ‌گاه متوقف نسازید.

با افراد مناسبی در ارتباط نیستید

البته این به معنای آن نیست که تنها با دوستان و یا افرادی میلیونر در ارتباط باشید بلکه باید ارتباط با افرادی که دیدگاه و تفکری مناسب نسبت به مقوله پول و سرمایه دارند را در اولویت قرار دهید. مسلما ارتباط با افرادی که برنامه و جریان مالی مشخصی ندارند می‌تواند شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه باید از افرادی که با مدیریت و چگونگی افزایش ثروت آشنا بوده و سرمایه خود را به صورت آگاهانه و معقول هزینه می‌کنند، پیروی کنید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید تا زمانی که از توانایی‌های لازم در این زمینه برخوردار نشده‌اید، این کار را انجام ندهید.

منبع: پول نیوز

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا