برنامه ریزی و مدیریت تولید

برنامه ریزی و مدیریت تولید

برنامه ریزی و مدیریت تولید

تلفیق کانبان و MRP2

MRP2 بیشتر یک روش کامپیوتری است که پاسخگویی به نیازهای مشتری وقتی که مطرح می‌شوند را برآورد می‌کند تا نیازهای آتی محصولات. به عبارت دیگر این روش برای سیستم‌های فشاری طراحی شده است. بعضی از شرکت‌ها ممکن است حرکت تدریجی به سمت سیستم کششی از طریق تلفیق MRP2 موجود با کانبان را انتخاب کنند. اعتقاد این کتاب این است که سیستم کانبان در ناب ترین فرم خود مکانیزمی است برای به کارگیری صحیح تولید با روش کششی.

ادامه مطلب...

عامل موفقیت کانبان چیست؟

برچسب ها: کانبان

کانبان زمانی که سازمان متعهد به سیستم کششی است و تا به حال هم از سیستم جریان تک قطعه‌ای برای تولید استفاده می‌کرده است، کاربرد بیشتری دارد. زمانی که این روش‌ها در حال اجرا باشند، کانبان همانند یک سیستم ارتباطی است که تمامی سلول‌ها را یکپارچه نگه داشته و کارکرد آن‌ها را هماهنگ می‌نماید.

ادامه مطلب...

فواید کانبان برای شما و سازمان

برچسب ها: کانبان

ما قبلاً برخی از فواید کانبان و تولید کششی را (در مقالۀ سیستم کششی و کاهش ضایعات در کانبان) گفته ایم. اجازه دهید نگاهی به این مقوله بیندازیم که کانبان چگونه به شما و سازمان شما نفع می‌رساند؟

ادامه مطلب...

سیستم کششی و کاهش ضایعات در کانبان

قبلاً در مقاله «سیستم کانبان چیست؟» در مورد مفهوم سیستمهای کانبان نوشتیم. در اینجا می توانید پیرامون سیستم کششی در کانبان و تاثیرش بر کاهش ضایعات تولید بخوانید. سیستم کانبان در هر فرآیند، کمیت تولید را مشخص می‌کند. این موضوع را سیستم عصبی تولید نام می‌نامند. زیرا این روش همان طوری که سیستم عصبی، بدن ما را مدیریت می‌کند، تولید را اداره می‌کند. از فواید اولیه سیستم کانبان کاهش تولید مازاد می‌باشد و هدف آن تولید سفارش در زمان و مقداری است که سفارش داده شده است. به ژاپنی لغت کانبان یعنی کارت یا علامت و این نام به کارت کنترل موجودی در یک سیستم کششی اطلاق می‌گردد. اصولاً کانبان سفارش کاری است که همراه مواد حرکت می‌کند. هر کارت یا کانبان معرف قطعه و یا مجموعه نیم مونتاژی است که نشان می‌دهد که هر کدام از کجا آمده و به کجا می‌روند.

ادامه مطلب...

صفحه 1 از 5

مطلب ویژه

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید ! تا حذف شوید

آیا هنوز اهمیت بازاریابی دیجیتال را انکار می کنید؟ آیا هنوز نگاهتان به حضور در نتایج گوگل، بازاریابی با ایمیل و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یک نگاه حاشیه ای است؟ متاسفانه اگر چنین است، باید منتظرِ حذف شما از فضای کسب و کار باشیم ! اما با خواندن این مقاله، احتمالاً تصمیما جدید بگیرید متن کامل مقاله را بخوانید

ورود یا ثبت نام



مطالب مرتبط

شایعه ها با برندها چه می کنند : از پشمک حاج عبدالله تا پاکبان

احتمالاً داستان موسیقی «یونایتد گیتارها را می شکند» را شنیده اید یا خوانده اید ! گیتاریستی که با خطوط هواپیمایی یونایند به سف...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام