مدیریت فروش و بازاریابی

افزایش فروش با صادرات به افغانستان

ایران هم اکنون  یکی از صنعتی ترین کشورهای منطقه است و در بازار کشورهای منطقه رقابت نزدیکی با محصولات چینی، ترک و هندی دارد. تردیدی نیست که به دلایل محتلف ورود به بازارهای خارجی از جذابیت بالایی برای اهالی صنعت و تولید کنندگان برخوردار است؛ به طوری که شرکت ها و تولیدکنندگانی که قصد ورود به بازارهای کشورهای همسایه را دارند با مشکلات بازاریابی، حضور فیزیکی در بازار و جستجوی نماینده و شریک تجاری در کشورهای همسایه رو به رو هستند. به صورتی که معمولا تاجران و تولیدکنندگان برای ورود به بازار کشورهای همسایه هزینه های بسیار زیاد و غیر ضرروی انجام می دهند که عمدتاً نتایج و دستاوردهایی جز کسب تجربه نخواهد داشت. از این روی در این مطلب شما را راه حلی کم هزینه، ساده و سریع برای ورود به بازار افغانستان را معرفی کرده ایم.

صادرات به افغانستان

یکی از مواردی که می بایست در معرفی هر کسب و کاری در خارج از کشور مد نظر قرار داد معرفی و تبلیغات درست و به جا است، اما چطور می توان بدون پرداخت هزینه های بالای تبلیغات سنتی مانند روزنامه، تلویزیون و بیلبورد محصول و خدماتمان را در کشورهای همسایه و به خصوص در کشور افغانستان معرفی کنیم؟ همانطور که می دانید تبلیغات سنتی با توجه به تغییر رفتار و عادات مشتریان انتطارات را به صورت کامل برآورده نمی‌کنند، بنابراین بهترین روش معرفی و در نهایت صادرات محصول مان چیست؟

صادرات به افغانستان توسط جمعی از اهالی وب ایران و با مشارکت تاجران افغان برای حل همین مشکل آمده است؛ دایرکتوری صادرات به افغانستان امکان افزودن آگهی به صورت رایگان را دارد و به علاوه اپلیکیشن اندروید فوق العاده ای را برای همه شرکت های بازرگانی، تولیدی و خدماتی فراهم آورده است.

بیلبورد دایرکتوری صادرات به افغانستان در کابل که با هدف جلب تاجران و صاحبان کسب و کارهای افغان اجاره شده است

دایرکتوری صادرات به افغانستان

صادرات به افغانستان

اینترنت در افغانستان

شایان ذکر است که تعداد کاربران فعال اینترنت در افغانستان نزدیک به ۳ میلیون نفر و تعداد گوشی های هوشمند فعال در افغانستان نزدیک به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد است که این خود نشان دهنده پتانسیل بالای کاربران اینترنتی افغان که عمدتا قشر تحصیل کرده شامل تاجران افغان، تولیدکنندگان و کارمندان شرکت هاست، می باشد.

به دلیل استقبال شرکت ها و کارخانجات ایرانی، معرفی دایرکتوری در افغانستان به وسیله ارسال ایمیل، پیامک و در نهایت بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر کابل انجام شد که با استقبال بی نظیری از سوی تاجران و کاربران افغان روبه رو شده است به طوری که در مدت کمتر از ۱۰ روز تعداد کاربران افغان نرم افزار اندروید دایرکتوری صادرات به افغانستان به ۱۰/۰۰۰ کاربر افغان رسیده است و پیش بینی می شود در ماه جاری تعداد کاربران سایت به ۲۰/۰۰۰ کاربر برسد.

این دایرکتوری با برخورداری از نرم افزار اندروید برای نصب بر روی گوشی های موبایل سبک جدیدی از بازاریابی در افغانستان را فراهم کرده و موجب معرفی بهتر و سریعتر محصولات ایرانی در افغانستان شده است. ارسال ایمیل و پیامک به تاجران افغان از خدماتی است که این دایرکتوری در اختیار شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی می گذارد.

ما بر این باور هستیم که دایرکتوری صادرات به افغانستان در صورت ادامه روند فعالیت فعلی و همکاری نزدیک با تولید کنندگان ایرانی بتواند سهم محصولات ایرانی را در بازار افغانستان افزایش دهد. پس اگر تا امروز آگهی شرکت و کارخانه خود را در این دایرکتوری ثبت نکرده اید؛ اکنون زمان خوبی برای معرفی محصولات شما در افغانستان است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا