مدیریت فروش و بازاریابی

جایگاه روابط عمومی در بازاریابی کسب و کار

روابط عمومی، شکلی از ارتباطات است که به پذیرش سرمایه گذاری خود، دارایی‌های نامشهود مانند اعتماد به نفس مشتری، اراده و … منتهی می‌شود. کارآفرینان می بایست سختی‌های اعتماد به نفس، متمایز نمودن سرمایه‌گذاری از مغالطه‌ها و افتراهای تجاری تا روابط عمومی را به جان بخرند. تنها بعد از آن است که می‌توانید قدم های بلندی را در تلاش‌های صادقانه خود بردارند.

جایگاه روابط عمومی در بازاریابی کسب و کار

در ادامه، به چکیده ای از «نقش روابط عمومی در بازاریابی استارت‌آپ» خواهیم پرداخت.

۱- آگاهی از برند

روابط عمومی آگاهی از برند شما را به مراتب بیشتر خواهد کرد. کارآفرینان همواره سعی کرده‌اند تا به فراتر از مرزهای باریک و نامرئی که برندها آنها را محدود کرده، پیش بروند. برای جهانی کردن برند محلی خود، می بایست توجه عموم را به سمت خود جلب کنید.

۲- رتبه‌بندی جستجو

افزایش میزان تعامل مشتری با شما در بازدید آنها از رسانه های مجازی شما نیز افزایش می یابد. هرچه تعداد صفحات مرور شده از سوی مشتری در وبسایت شما بیشتر شود به ترافیک عظیم HTTP منتهی می گردد. فکر می‌کنید نتیجه چیست؟ شما جایگاه خوبی را در موتورهای جستجوی اینترنتی کسب خواهید کرد.

۳- رهبران متفکر

چگونه می‌توانید شیفتگی مخاطبان که هرگز از بین رفتنی نیست را بدست آورید؟ پاسخ را می توان در تکیه بر روابط عمومی بدست آورد. پذیرش استارت‌آپ شما از صمیم قلب نیازمند داشتن رهبرانی متفکر است که به دور از کوته فکری های ناشی از بی تجربگی و یا عدم دانش کافی، به رشد اعضای تیم خود بپردازند تا آنها را به افراد تاثیرگذار دز صنعت و افرادی درخشنده تبدیل کند.

۴- اعتبار شرکت

روابط عمومی، اعتبار شرکت را به بار می‌آورد. با این وجود، نیاز به داشتن بنیادی خوب برای تحقق این وجهه عظیم وجود دارد. اگر روزنامه‌ای معروف مانند گاردین یا نیویورک تایمز عقاید فردی را منتشر کند، کل دنیا متقاعد خواهند شد. به همین دلیل، «اعتبار شرکت» دست در دست روابط عمومی خواهد داد.

۵- چشم‌انداز بزرگ

موفقیت در روابط عمومی چشم انداز بزرگی را برای کسب و کار به همراه خواهد داشت. چشم انداز بزرگ حاکی از نتایج تصدیق‌آمیز کسب و کار، ظهوری جهانی، زوایایی خلاق و غیره خواهد بود. این امر بازاریابان محتوا و دیجیتال را به تمرکز بر عموم تشویق می‌کند. روابط عمومی همراه با اشتیاق، توانایی و تجربه آینده را به فال نیک می‌گیرد.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا