مدیریت پروژه

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه

چرخه عمر مدیریت پروژه

در طول یک پروژه، دو نوع چرخه عمر در ارتباط پیوسته با یکدیگر هستند:

چرخه عمر پروژه مجموعه فعالیت های لازم برای ساخت محصول یا تحقق خدمات را تشریح می کند. برای انواع مختلف محصولات و خدمات، چرخه ها و فعالیت های متفاوتی تعریف می شود. برای مثال، چرخه ی ساخت یک واحد مسکونی و چرخه ی ساخت یک نرم افزار رایانه ای کاملاً‌ متفاوت هستند.

چرخه عمر مدیریت پروژه نحوه ی مدیریت یک پروژه را تعریف می کند. این چرخه برای همه پروژه ها یکسان است و به چرخه عمر پروژه وابسته نیست.

جدا از نوع پروژه، پنج فاز برای مدیریت هر پروژه تعریف می شود:

ادامه مطلب...

استاندارد مدیریت پورتفولیو

برچسب ها: مدیریت پروژه

پورتفولیو مجموعه ای از پروژه ها، طرح ها و یا سایر کارهایی است که به منظور تسهیل مدیریت موثر آنها و برآورد اهداف استراتژیک کسب و کار در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. پروژه ها یا طرح های پورتفولیو (از این به بعد از آنها به عنوان اجزاء یاد می شود) لزوما وابسته به هم نیستند و این الزام وجود ندارد که به طور مستقیم با یکدیگر مرتبط باشند (راهنمای گستره دانش مدیریت پروژه – ویرایش چهارم) اجزای پورتفولیو کمیت پذیر هستند، بنابراین آنها می توانند اندازه گیری، رتبه بندی و اولویت بندی شوند.

ادامه مطلب...

گانت چارت یا نمودار گانت چیست؟

در دوره ای که مدیریت علمی شکل گرفته بود، هنری گانت ابزاری برای نمایش میزان پیشرفت یک پروژه در قالب یک جدول ویژه را به وجود آورد. کاربرد اولیه این جدولها پیگیری میزان پیشرفت پروژه های ساخت کشتی بود. اکنون برنامه ریزی گانت (نمودار گانت) به صورت نمودارهای افقی میله ای در مدیریت پروژه ها بسیار پرکاربرد شده است و این نمودارها به گانت چارت معروف هستند. شکل زیر یکی از نمونه های ابتدایی گانت چارت را نمایش می دهد.

ادامه مطلب...

فرآیند 5 مرحله ای مدیریت ریسک

مدیریت ریسک بخش جدانشدنی در موفقیت یک پروژه است و فرآیندی محسوب می گردد که به شناسایی زود هنگام مشکلات احتمالی و در نتیجه انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از تبدیل آن‌ها به مشکلات و مسائل واقعی در آینده پروژه کمک می‌کند.

در این مطلب به بررسی فرآیند مدیریت ریسک پرداخته شده است، همچنین مطالعه مطلب « برنامه ریزی مدیریت ریسک » و « فرآیند مدیریت ریسک » به شما توصیه می گردد.

فرآیند مدیریت ریسک

فرآیند مدیریت ریسک در اصل دارای ۵ مرحله است:

۱- برنامه‌ریزی ۲- شناسایی ۳- ارزیابی ۴- اداره کردن ۵- نظارت و گزارش‌دهی.

ادامه مطلب...

صفحه 1 از 4

مطلب ویژه

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید ! تا حذف شوید

آیا هنوز اهمیت بازاریابی دیجیتال را انکار می کنید؟ آیا هنوز نگاهتان به حضور در نتایج گوگل، بازاریابی با ایمیل و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یک نگاه حاشیه ای است؟ متاسفانه اگر چنین است، باید منتظرِ حذف شما از فضای کسب و کار باشیم ! اما با خواندن این مقاله، احتمالاً تصمیما جدید بگیرید متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

ورود یا ثبت نام



مطالب مرتبط

بازاریابی ویدیویی برای Tiggo 7

شرکت مدیران خودرو که همکاری نزدیکی با شرکت چینی چری برای تولید و فروش خودروهای چری در ایران دارد، اخیراً ویدیویی را در شبکه ه...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام