فناوری اطلاعات

مقایسه میزان استفاده از اینترنت و تلویزیون از سال ۲۰۱۱ تا کنون

طبق آخرین بررسی انجام شده توسط Zenith، در خصوص میزان مصرف رسانه و پیش‌بینی آن، روند جالبی را در این بخش نشان می‌دهد. گفتنی است که مردم سراسر جهان به طور متوسط، ۸ ساعت در روز بیشتر از گذشته زمان صرف استفاده از رسانه‌ها می‌کنند.

برای دهه‌ها، تلویزیون بدون شک، همواره جایگاه نخست استفاده روزانه از رسانه توسط مردم را به خود اختصاص داده بود، و هنوز هم می‌تواند باشد، اگر اینترنت دسکتاپ و موبایل به صورت جداگانه حساب شوند. اما اگر این دو با هم ترکیب شوند، امسال برای نخستین بار است که مصرف اینترنت نسبت به تلویزیون فراتر می‌رود.

به گفته Zenith، مصرف روزانه اینترنت در حال حاضر، از ۸۰ دقیقه در روز در سال ۲۰۱۵، به ۱۳۰ دقیقه مصرف روزانه افزایش یافته است. با افزودن ۴۰ دقیقه مصرف اینترنت در دسکتاپ، میزان استفاده از اینترنت به ۱۷۰ دقیقه در روز افزایش پیدا می‌کند. در مقایسه، میزان استفاده از تلویزیون در روز، ۱۶۷ دقیقه اعلام شده است.

و در پایان قابل ذکر است که هزینه تبلیغات آنلاین نیز روند صعودی دارد و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت.

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان استفاده روزانه از تلویزیون و اینترنت از سال ۲۰۱۱ تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا