برند اصطلاحی است که احتمالاً آن را بسیار شنیده اید. چه تعریفِ دقیقی از برند (brand) داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این برندها بر رفتار مصرف ما موثر هستند.
برند یک نام، اصطلاح، علامت، سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنها است که قصد آن مشخص کردن کالا و خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز ایجاد تمایز بین آنها و سایر رقباست. هرچند تعریف برند به نظر کوتاه و مشخص می آید، اما برندسازی و خلق یک برند کاری دشوار و هزینه بر است. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها تلاش می کنند با ایجاد یک برند توانمند گام موثری را در موفقیت شرکت بردارند.
در یک جمله می توان گفت، برندسازی و مدیریت برند از مهمترین اقدامات در حوزه ی بازاریابی است که در سالهای اخیر نقش مهمی را در فضای کسب و کار دنیا ایفا کرده است.
در اینجا لیستی از مطالب منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، که با موضوعات برند، برندسازی و مدیریت برند مرتبط هستند، نمایش داده شده است.
شناسایی فرهنگ داخلی Uber، نه تنها روش مناسبی برای کارکنان و حتی رانندگان است، بلکه قدرتمند ترین روش برای بازسازی برند بحران زدۀ Uber محسوب می شود.
در رتبه بندی اخیر برندهای خودرو در سرتاسر جهان، یکصد برند باارزش معرفی گردیدند که همچنان تویوتا در صدر باارزش ترین برندهای دنیای خودرو در سال 2017 قرار دارد و رتبه دوم و...
همین چند سال پیش بود که یکی از موفق ترین کارآفرینان جهان ب نام «مارک اندرسین» اظهار داشت که نرم افزارها و تکنولوژی در حال بلعیدن دنیا هستند. در آن زمان متخصصان بسیار نظر او را تایید کردند و...
کشوری که برای اولین بار از لیبل «made in» استفاده کرد، بریتانیا بود، آن ها از قرن 19 و به منظور قرار دادن وجه تمایز بین محصولات خود و محصولات بی کیفیت آلمانی، از این برچسب ها استفاده کردند،...
مجله معتبر فوربس هر ساله به معرفی باارزش ترین برندهای دنیا می پردازد، بر اساس گزارش آماده شده در سال 2016 توسط این مجله اپل در جایگاه نخست باارزش ترین برند دنیا با...
با توجه به خبر منتشر شده مبنی بر معرفی بزرگترین خودروساز جهان، که...
با توجه به اظهارات معاون وزیر صنعت، قرار است برندهای ایرانی به زودی احیاسازی شوند و بار دیگر نوستالژی های کشور رونق خواهند گرفت. به نقل از علی یزدانی 10 هزار و 869 بنگاه اقتصادی وام طرح رونق...
کشور چین به هدف حمایت از کمپانی ها و سرمایه گذاران خارجی و به منظور جلوگیری از ورود کالاهای فیک و غیراورجینال به جای محصولات اصلی در بازارهای این کشور، به ثبت رساندن هر گونه برند و نماد...
Gresso نام برند لوکسی است که به تزئین گوشی های هوشمند با طلا و اجسام زینتی معروف است و از این طریق گوشی ها را با قیمت بسیار بالا و گزافی به فروش می رساند، کاری که به تازگی این شرکت انجام...
مهران مدیری یکی از افراد شناخته شده و مطرح طی 15 سال گذشته بوده است، این حقیقتی است که فارغ از سلیقۀ من و شما وجود دارد و باید به آن اذعان داشت. مهران مدیری که ابتدا کارش را...
بر اساس رتبه بندی موسسه «ترند فورس» در فصل دوم سال مالی 2016، سامسونگ با 3.5 درصد کاهش در قیاس با فصل نخست سال، جایگاه نخست برترین برند در بازار جهانی را از آن خود کرد.
شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک و بزرگ تا حدودی موفق عمل کرده اند در این بخش تصمیم داریم، 10 شبکه اجتماعی محبوب برای صاحبان کسب و کارهایی که قصد ترویج برند خود را دارند،...
با وجود اینکه ال جی همواره در نبردی سخت با سامسونگ و اپل به خصوص در فضای تولید تلفن های هوشمند همراه، مواجه بوده است اما این شرکت کره ای در حال حاضر یکی از بزرگترین برندها در تولید وسایل...
هدف از «Benchmarking» یا الگوبردای آگاهانه، استفاده از شاخصی معین جهت مقایسه عملکردها با یکدیگر است. شایان ذکر است که میان تقلید کورکورانه و الگوبرداری آگاهانه تفکیک قائل شویم. زیرا...
کلوین کلاین (Calvin Klein) از برندهای معروف در صنعت مد است. اولین قدم برای طی کردن مسیر موفقیت در این مجموعه بسیار تصادفی رخ داد اما کلوین بعد از آن برای حفظ جایگاه و پیشرفت در صنعت مد تلاش کرد تا به رعایت دو اصل پایبند...
پس از رسوایی های بوجود آمده توسط مک دونالد در چین و بسته شدن شعب آن در این کشور بزرگ و به دنبال آن از دست دادن بازار آسیا که زمانی یک چهارم درآمد این شرکت را تامین می کرد، مک دونالد با بحران...
خودروسازی ژاپنی تویوتا، توانست با حفظ جایگاه باارزش ترین برند خودرویی در جهان، بار دیگر دو خودروساز عظیم BMW و مرسدس بنز را پشت سر بگذارد و همچنان خود را در صدر لیست برترین خودروسازان جهان...
قبل از آنکه یک برند را خلق کنید باید تمامی جوانب را بسنجید و به همه چیز فکر کنید، از لگوی کسب و کارتان تا رنگ سازمانی و شعارهای تبلیغاتی، علاوه بر این یک برند به یاد ماندنی، باید پیامی قدرتمند و تمامی ملزومات قانونی...
مجله اقتصادی فوربز از سال ۲۰۱۰ هر سال با توجه به ارزش برندها، درآمد سالیانه این شرکت ها و میزان تبلیغاتشان را دسته بندی می کند و لیستی را بر همین اساس در اختیار قرار میدهد. این برندها از...
شعار تبلیغاتی یک جمله یا گروه کوچکی از لغات می باشد که به صورت خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند تا هویت و ماهیت یک برند یا شرکت را به نمایش بگذارند، هرچه انتخاب این شعار هوشمندانه تر باشد...
نشاسته نوعی فرآورده است که معمولا آن را از گیاهان سبز، دانهها یا ساقهها ...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است