بازاریابی اینترنتی

خصوصیات یک بازاریابی اینترنتی موفق

با نگاهی به کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابان موفق در این حوزه می‌توان عادات و رفتارهایی مشابه در میان تمامی آن‌ها را شناسایی کرد.

توجه به این موارد می‌تواند نقشی کلیدی در تحقق اهداف و در ‌‌نهایت کسب موفقیت ایفا کنند. در ادامه برخی از این عادات را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

تمرکز کامل بر یک پروژه

بازاریابان اینترنتی موفق با تمرکز کامل بر پروژه‌ای که در اختیار دارند، آن را انجام می‌دهند. در حقیقت، هنگامی که آن‌ها پروژه‌ای را آغاز می‌کنند تا تکمیل و به سرانجام رساندن آن، روند منظم فعالیت‌های خود را حفظ کرده و در میانه مسیر خود را درگیر پروژه جدیدی نمی‌کنند. این مساله می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام و ناموفق بسیاری را برای شما به همراه داشته و در نتیجه درآمد مناسبی را کسب نکنید.

فعالیت در حوزه‌های مختلف

تنها به واسطه آنکه به یک حوزه و موضوع خاص علاقمند هستید، پروژه‌های موجود در این زمینه را بر عهده نگیرید. می‌توانید با انجام پژوهش و پی بردن به روند غالب در بازار و اینکه مردم به دنبال چه چیزهایی هستند، پروژه خود را برنامه ریزی کرده و بر اساس آن، پاسخ مشکلات احتمالی مردم را ارائه کنید. از این رو، حضور پررنگ‌تری در بازار داشته و درآمد بیشتری نیز کسب می‌کنید.

معرفی محصولات جدید

بازاریابی محصولات جدید و اصلی یکی دیگر از گزینه‌های فعالیت موفق در حوزه بازاریابی است. مردم همیشه از محصولات و خدمات جدید استقبال می‌کنند. در حقیقت، بسیاری علاقمند هستند تا جز نخستین نفراتی باشند که این محصول جدید را امتحان می‌کنند. بر همین اساس، از بازاریابی محصولات مشابه پرهیز کنید زیرا رقابت در این زمینه بسیار شدید‌تر خواهد بود. میزان رقابت در میان محصولات جدید کمتر بوده و با طرح‌های بازاریابی مناسب می‌توانید درآمد خوبی را کسب کنید.

ارائه اطلاعات درست و دقیق

از دادن وعده‌های دروغین و پوچ به مخاطبان هدف خود پرهیز کنید. نسبت به عملکرد محصولات و خدماتی که قصد بازاریابی برای آن‌ها را دارید، اطلاعات دقیقی جمع آوری کرده تا نسبت به آنچه که بیان می‌کنید، اطمینان کامل داشته باشید. به توصیفات مشتری‌هایی که از این محصول رضایت داشته‌اند، توجه کنید زیرا می‌تواند بازاریابی و فروش را برای شما آسان‌تر کند.

در دسترس بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های بازاریابان اینترنتی موفق در دسترس بودن آن‌ها است. باید گزینه‌های مختلف ارتباطی مانند ایمیل و تلفن را در اختیار مشتری‌ها قرار داده تا به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. این مساله چهره‌ای حرفه‌ای‌ به شما بخشیده و اطمینان بیشتری در مشتری‌ها برای خرید ایجاد می‌کند. در دسترس بودن، اعتماد مشتری نسبت به پاسخگویی در زمینه مشکلات احتمالی را افزایش می‌دهد.

مواردی که به آن‌ها اشاره شد می‌توانند بنیان‌های نخستین یک بازاریابی موفق و در ‌‌نهایت کسب و کار اینترنتی موفقیت آمیز را ایجاد کنند. از این رو، توجه و رعایت آن‌ها می‌تواند نقشی کلیدی در توسعه فعالیت‌های شما به عنوان یک بازاریاب اینترنتی ایفا کند.

منبع: پول نیوز

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا