مجتمع فنی تهران میرداماد

با 12 اسپانسر رسمی جام ملتها اروپا آشنا شوید

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتییادداشتبا 12 اسپانسر رسمی جام ملتها اروپا آشنا شوید

دوره دیجیتال مارکتینگ

با 12 اسپانسر رسمی جام ملتها اروپا آشنا شوید

همزمان با هر اتفاق ورزشی مهمی و در کنار آن اتفاقات مهمی در ابعاد اقتصادی نیز رخ می دهد، یکی از همراه های همیشگی مسابقات ورزشی sponsorship یا حامیان مالی هستند. مسابقات جام ملتهای اروپا که از هشتم ژوئن آغاز می شود یکی از جذابترین اتفاقات ورزشی برای شرکتهایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند، خصوصاً آنهایی که قصد خلق برند و افزایش آگاهی از برند را دارند، معمولاً نگاه ویژه ای به این گونه اتفاقات ورزشی دارند. در این مطلب نگاهی به حامیان مالی بازیهای جام ملتهای اروپا داریم :


حمایت مالی در Euro 2012 در دو طبقه حامیان جهانی و حامیان ملی طراحی شده است. حامیان جهانی آنهایی هستند در سراسر جهان به عنوان اسپانسر این مسابقات مطرح می شوند که 12 شرکت در این لیست قرار دارند و حامیان ملی تنها در کشورهای برگزار کنند حضور دارند 3 حامی ملی برای اوکراین و 3 حامی ملی نیز برای لهستان حضور دارند.

 

حامیان جهانی

آدیداس

کمتر مسابقه ای در دنیا برگزار می شود که این برند آلمانی در آن حضور نداشته باشد ! در واقع قرارداد آدیداس با UEFA فراتر از این مسابقات است، آنها حامی مالی تمام مسابقاتی هستند که کنفدراسیون فوتبال اروپا از سال 2010 تا 2017 برگزار کند و EURO 2012 تنها یکی از آنها است. همچنین توپهای مسابقات، لباس و لوازم داوران همگی توسط آدیداس تامین می شود و آدیداس حق فروش لوازم و توپ های با لایسنس را در سراسر جهان دارد ! بد نیست بدانید بر اساس گزارشهای مالی آدیداس، این شرکت در سال 2010 12 میلیارد یورو فروش داشته است و بیش از 567 میلیون یورو سود داشته است.

کانن

برند ژاپنی و کاملاً شناخته شده در صنعت دیجیتال خصوصاً دستگاه های چاپ، عکسبرداری و تصویر برداری است. آن طور که کانن در سایت رسمی اش اعلام کرده است، در این دوره از مسابقات کانن در ادامه استراتژی خود برای برقراری ارتباط با طرفداران فوتبال در تبلیغات دور زمین، اتاقهای کنفرانس، پخش زنده حضور خواهد داشت و تجهیزات حرفه ای خود برای عکسبرداری و فیلمبرداری را در اختیار حرفه ای های حاضر در این تورتمنت (خبرنگاران و ...) قرار خواهد داد.

کاسترول

این تولید کننده روان کننده های صنعتی و خودرو، یکی از فعالترین شرکتهای حاضر در مسابقات ورزشی و خصوصاً فوتبال است، کاسترول این استراتژی در سطح ملی در کشورهای مختلف (احتمالاً حضور آنها در زمینهای فوتبال ایران را نیز مشاهده کرده اید) و در سطح بین المللی نظیر همین تورنمنت پیگیری می کند.

کوکاکولا

کوکاکولا این برند با ارزش، قرارداری دو منظوره را با یوفا منعقد کرده است و اجازه تبلیغ در بازیهای Euro 2012 و Euro 2016 را خریداری نموده است.

کانتیننتال

این تولید کننده لاستیک خودرو چند سالی هست که از فضاهای ورزشی برای افزایش سهم بازارش استفاده می کند. حضور Continental به عنوان اسپانسر در بازیهای جام ملتها اروپا 2008 و جام جهانی 2010 از آن جمله است.

orange

این شرکت مخابراتی که اصالتی بریتانیایی دارد، وظیفه دارد، جام ملتهای اروپا را بر روی دستگاه های دیجیتال بیاورد ! وظیفه ای سنگین که در ازای آن می تواند از فضاهای تبلیغاتی استفاده کند ...

هیوندایی کیا

خودروهای کیا و هیوندایی وظیفه ی سنگینی را برای جابجایی مسافران، تیمها، داوران، کارکنان و سایر افراد از ورزشگاه به هتل ها و بین شهر ها را بر عهده دارند و از این رو یکی از اصلی ترین اسپانسر های این جام محسوب می شوند.

کارلسبرگ

این شرکت دانمارکی در کنار کوکاکولای آمریکایی دو برندی هستند که در صنعت نوشیدنی فعالیت می کنند. در واقع این برند آبجوی رسمی مسابقات را برای تماشاگران تامین می کند و البته بهترین بازیکن میدان نیز هدیه خود را از این برند دریافت خواهد کرد.

مک دونالد

مک دونالد به حضور دائمی خود در مسابقات و تورنمنتها مهم فوتبال در دنیا ادامه می دهد ... در این دوره از مسابقات مک دونالد به 600 جوان تجربه اسکورت قهرمانان فوتبالی را هدیه خواهد کرد ... (کودکانی که در ابتدای بازی همراه بازیکنان وارد زمین می شوند با لوگوی این شرکت بر روی پیراهن ظاهر خواهند شد)

شارپ

این برند ژاپنی فعال در صنعت الکترونیک را باید آخرین حامی مالی این دوره از مسابقات بدانیم ...

 

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
+1 #1 mehrdad ۱۳۹۱-۰۳-۱۹ ۱۳:۲۲
خیلی عالی بود.مرسی
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام