استراتژی شرکتی را می توان شناسایی هدف اساسی، طرح ها و اقدامات سازمان برای رسیدن به آن هدف تعریف کرد. روشن است که این تعریف فقط یکی از ده ها تعریف این مفهوم است. اما آن چه اهمیت دارد ذکر این نکته است که با تغییر شرابط هدف هم تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال مدیران اپل در سالهای اولیه فعالیت، هدف خود را فراهم کردن کار برای مالکان، کارکنان و دوستان شرکت تعریف کرده بودند اما با رشد شرکت این هدف اساسی تغییر کرد و هدف های جدیدی مانند ارضای نیازهای مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفت. هم چنین در سالهای اخیر تعدادی از استراتژیست های شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که آنها باید در جامعه دارای نقش بوده و فراتر از هدفهای مرتبط با سهامداران، کارکنان و اعضای وابسته به شرکت عمل نمایند.مفهوم استراتژی شرکت در برگیرنده دو حوزه اصلی است. استراتژی سطح شرکتی و استراتژی سطح کسب و کار که در ادامه ابعاد آن مشخص شده است.
ادامه مطلب...روشهای تولید در بازیافتکاغذ
به منظور تهیه خمیر اولیه محصولات متنوع کاغذی از جمله مقوا, کارتن, کاغذهای بهداشتی, کاغذهای چاپ و تحریر, کاغذهای لاینر و... از کاغذهای باطله طی فرآیند بازیافت دو روش کارگاهی و کارخانهای وجود دارد که در ادامه ضمن شرح فرآیند، نمودار فرآیند عملیات آن آمده است.
ادامه مطلب...یكی از مشكلات در بررسی میزان پیشرفت پروژهها، معضل تهیه و تدوین گزارشهای مناسب است. گزارشهایی كه بتوانند اطلاعات مناسبی در خصوص وضعیت پروژه را به صورت موثری در اختیار قرار دهند. در این مقاله سعی میشود دستهای از این گزارشها كه بر اساس متد ارزش بدست آمده قابل تهیه هستند معرفی و بررسی شوند. این روشها بخصوص كمك میكنند تا روند پیشرفت پروژه در طول زمان مورد بررسی قرار گیرند و چگونگی استفاده از نمودارهایی نظیر نمودار S برای اینكار بررسی میشود.
برای توسعه استفاده عملی از این روشها چگونگی استفاده از آنها در نرمافزار Microsoft Project توضیح داده میشود.
حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آنقدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آنها امری بسیار عادی و روتین تصور میشو...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است