ابزارهای مدیریتییادداشت‌های مدیریتی

پنج منبع اینترنتی مفید برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

وبسایت هایی که در زیر معرفی شده اند، مشتی هستند نمونه ی خروار از پایگاه های بی شماری در فضای مجازی که انواع آموزش ها، اخبار، داستان های موفقیت افراد یا شرکت ها و توصیه های کارشناسان را به کارآفرینان، صاحبان کسب و کار و علاقه مندان عرضه می کنند. خوشبختانه در عصر حاضر، دسترسی به منابع اطلاعاتی و علمی با حداقل هزینه ها امکان پذیر شده است. در این شرایط، کسانی برنده ی رقابت خواهند بود که راه صحیح استفاده از اطلاعات را بیابند. هدف ما در اینجا مقایسه ی پایگاه ها نبوده، بلکه معرفی چند نمونه است تا خوانندگان به سلیقه ی خود جذاب ترین مطالب را از میان آنها یا پایگاه های اینترنتی مشابه انتخاب کنند.

۱٫ Inc.com

مدیران

یکی از محبوب ترین و معروف ترین سایت های مرجع برای صاحبان کسب و کار و علاقه مندان است که می توانند در آن اطلاعات و اخبار مفید، توصیه ها و ایده های جدید را برای ایجاد و توسعه ی کار خود بیابند. قبل از ایجاد این وبسایت، مجله ی Inc. Magazine حدود ۳۰ سال سابقه ی انتشار با همین موضوعات را داشته است. در سال ۱۹۹۶، صاحبان این مجله وبسایت Inc.com را راه اندازی کردند تا هم آرشیو مجله را در آن قرار دهند و هم مطالبی اضافه بر مطالب داخل مجله منتشر کنند. بخش وبلاگ ها هم موضوعات متنوعی را توسط نویسندگان و کارشناسان صاحب نام در زمینه های مدیریت کسب و کار پوشش می دهند. یکی از بخش های جالب آن Inc. TV می باشد که مصاحبه های زیادی با کارآفرینان کوچک و بزرگ در آن گنجانده شده است.

۲٫ entrepreneur.com

مدیران

تا حدود زیادی شبیه وبسایت قبلی است، اما در عین ظاهر ساده تر، مطالب گسترده تری را پوشش داده (مانند بخش کتاب ها) و بازدیدکنندگان بیشتری هم دارد. این سایت زیرمجموعه ای از شرکت Entrepreneur Media, Inc. است که پایگاه های زیادی را در زمینه های مشابه اداره می کند.

۳٫ allbusiness.com

تأکید این سایت بر اخبار مرتبط با مدیریت کسب و کارها کمی پررنگ تر است (به خصوص اخبار اقتصادی ایالات متحده)، اما مانند بقیه، بخش های متنوعی از وبلاگ ها تا ویدئوها را پوشش می دهد. یکی از بخش های جالب این سایت، Franchising است که علاوه بر ارائه ی اطلاعات کلی، بهترین موقعیت های شراکت و استفاده از حق نام تجاری شرکت ها در حال حاضر را به سرمایه گذاران کوچک معرفی می کند.

۴٫ businessknowhow.com

تمرکز این سایت بر آموزش مهارت های شخصی به صاحبان کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای خانگی و راهنمایی های کاربردی و خرد به جای اطلاعات کلی است تا به موفقیت مدیران کمک کند. ظاهر این پایگاه به زیبایی موارد قبلی نیست، اما علیرغم به هم ریختگی مطالب و تبلیغات در صفحه ی اصلی، کیفیت مقالات آن خوب است. توصیه می شود از راهی برای پنهان کردن تبلیغات در مرورگر خود استفاده کنید تا میان متن و تبلیغات سردرگم نشوید.

۵٫ smallbusinessbrief.com

این سایت مطالب و دسته بندی های کمتری نسبت به موارد قبلی دارد، اما از نظر تعداد بازدیدکننده، با آنها رقابت می کند. ظاهر آن بسیار ساده است و بیشتر شبیه یک وبلاگ شخصی است. این سایت دارای نسخه ی موبایل هم هست. تنها دو نویسنده دارد و به جای تولید مطالب، بر جمع آوری نکات کاربردی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک از سایت های بزرگ دیگر تمرکز کرده است. احتمالاً یکی از عوامل موفقیت این سایت، انجمن (فروم) بزرگی است که موضوعات متنوعی را به خصوص در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد. این سایت از طرف مؤسسه ی فوربز کاندیدای بهترین وبلاگ در حوزه ی کسب و کار کوچک شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا