ابزارهای مدیریتییادداشت‌های مدیریتی

Wunderlist, ابزاری ساده و قدرتمند برای مدیریت زمان

ابزارها و نرم افزارهای زیادی برای مدیریت زمان و کارهای روزانه در بازار موجود هستند. بعضی از آنها به حدی پیچیده هستند که به جای نظم دادن به کارها، ذهن کاربر را مرتباً درگیر خود می کنند و در نهایت ارزش افزوده ای ایجاد نمی کنند. در اینجا نرم افزار Wunderlist را به شما معرفی می کنم که به علت سادگی، زیبایی و مجانی بودن، یک راه حل مناسب برای تنظیم برنامه ی روزانه می باشد.

مدیریت زمان

مزایای Wunderlist:

۱٫  این نرم افزار را می توان مبتنی بر وب استفاده کرد (یعنی داشتن یک مرورگر اینترنتی و یک اتصال اینترنت کافی است)، یا می توان آن را روی ویندوز، مک، آیپد، آیفون و یا سیستم عامل اندروید نصب کرد.

۲٫  اگر می خواهید این نرم افزار را همزمان روی کامپیوتر شخصی و گوشی موبایل خود استفاده کنید، نگران همسان سازی (sync) محتوای کامپیوتر و گوشی موبایل نباشید. ایجاد یک اکانت کافیست تا این نرم افزار به طور خودکار روی ویندوز، آیفون یا هر سیستم دیگری که استفاده می کنید، همسان سازی شود. توصیه می کنم حتی اگر خیال استفاده از این نرم افزار را روی بیش از یک دستگاه ندارید، باز هم یک حساب کاربری ایجاد کنید. اولاً ممکن است در آینده گوشی آیفون یا اندروید بخرید و یا روزی دسترسی به کامپیوتر خودتان نداشته باشید و بخواهید از یک وسیله ی دیگر و با مرورگر اینترنتی به برنامه ی روزانه تان دسترسی پیدا کنید. ثانیاً ایجاد حساب کاربری بسیار ساده است و یک پروسه ی طولانی برای پر کردن فرم های مختلف نیست. تنها یک آدرس ایمیل و یک پسورد دلخواه دریافت می شود که لازم نیست هر بار آن را وارد کنید.

مدیریت زمان

۳٫  استفاده از این سیستم روی همه ی پلتفرم ها مجانی است. در واقع مزیت این سیستم بر نمونه های مشابه و قوی تر مانند Evernote و Remember the Milk اینست که حتی نسخه های موبایل این نرم افزار مجانی هستند. ضمناً چیزی به عنوان Premium user وجود ندارد تا برای دسترسی به بعضی کارکردهای سیستم، پولی بپردازید.

مدیریت زمان

۴٫  امکان ایجاد لیست های دلخواه برای دسته بندی کردن کارهای روزانه.

۵٫  امکان متمایز کردن کارهای مهمتر و جابجا کردن کارها با حرکت موس.

۶٫  امکان به اشتراک گذاشتن لیست ها از طریق ایمیل، فیسبوک و غیره. مثلاً فرض کنید که لیست خریدهای منزل را با همسرتان به اشتراک می گذارید تا موقع مراجعه به فروشگاه، لیست را روی گوشی موبایل خود ببیند. به همین ترتیب می توانید لیست های دیگری را با دوستان یا همکاران به اشتراک بگذارید.

۷٫  ظاهر این نرم افزار بسیار ساده و جذاب طراحی شده است و امکان عوض کردن رنگ ها نیز در آن تعبیه شده است.

۸٫  امکان دسته بندی زمانی: کارهای امروز، فردا، هفته ی آینده و کارهایی که زمان مشخصی ندارند.

مدیریت زمان

۹٫  امکان اضافه کردن توضیحات به یک وظیفه.

۱۰٫ امکان پرینت کردن لیست ها.

۱۱٫ این نرم افزار به صورت متن باز در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

اگر Wunderlist را روی ویندوز نصب می کنید، ممکن است برای اولین اجرا دچار مشکل شوید. راه حل آن ساده است و در این لینک ارائه شده است. سایر مسائل نیز در بخش support پوشش داده شده اند.

در مجموع این نرم افزار سبک و ساده را برای مدیریت زمان، یکی از بهترین راه حل های موجود می دانم و به شما توصیه می کنم. خوشحال می شوم اگر آن را امتحان کنید و نظرتان را اینجا بنویسید. ضمناً اگر از سیستم های دیگری استفاده می کنید که از نظر شما مناسب هستند، آنها را نیز در بخش نظرات ارائه کنید.

دانلود Wunderlist برای ویندوز

دانلود Wunderlist برای مک

دانلود Wunderlist برای آندروید

دانلود Wunderlist برای آی پد

دانلود Wunderlist برای آی فون

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا