مدیریت فروش و بازاریابی

نمونه ای از تبلیغ در نقطه ی خرید: کفش تیمبرلند

نوآوری و خلاقیت از مهمترین ویژگیهای یک آگهی یا تبلیغ است. افزایش حجم تبلیغات باعث شده است تا مخاطبان کمتر به تبلیغات توجه کنند و این تبلیغات خلاقانه است که توسط مشتریان دیده می شود و به خاطر می ماند.

تبلیغات در نقطه ی خرید یعنی تبلیغاتی که در فروشگاه ها رخ می دهد، به دلیل آن که فاصله ی زمانی و مکانی کمی با زمان و مان خرید کردن و تصمیم به خرید دارد، می تواند شانس بسیار بالایی برای تبدیل شدن به فروش داشته باشد و از این رو می تواند تاثیر مهمی بر عملکرد واحد کسب و کار بگذارد. قبلاً در مطالب « بازاریابی و تبلیغ در نقطه  خرید » و « بازاریابی در نقطه خرید را بشناسیم » توضیحات کاملی پیرامون این شکل از تبلیغ ارئه شده بود. در اینجا تصویر یکی از تبلیغات انجام گرفته در فروشگاه تیمبرلند (Timberland) را می توانید مشاهده فرمایید.

فروشگاه تیمبرلند برای آن که خاصیت ضد آب بودن یکی از مدلهای کفشش را نشان دهد، این مدل از کفش را در ظرف بزرگی از آب قرار داده است و روزنامه ای را در داخل کفش قرار داده تا نشان دهد که حتی قطره ای آب نمی تواند به داخل کفش نفوذ کند و روزنامه اتفاقاً در مورد همین کفش  اورجینال و ضدآب مطلب نوشته است؛ کاملاً خشک است ! قرار گرفتن این تبلیغ هوشمندانه در وسط فروشگاه بزرگ تیمبرلند تاثیر زیادی بر فروش این مدل کفش گذاشته بود.

تبلیغ کفش تیمبرلند

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا