مدیریت فروش و بازاریابی

شاتل و بازاریابی محتوایی

کاپ و شاتل‌لند

بازاریابی محتوایی ، مفهوم جدید و تازه ای نیست، اما ظاهراً این روزها کسب و کارهای بیشتری در ایران، بازاریابی محتوایی را باور کرده اند. شرکت شاتل که ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در کشور است، و بر اساس برخی گزارشها، بیشترین سهم بازار را در میان شرکت های PAP در اختیار دارد، یکی از همان شرکتهایی است که طی ۱ سال گذشته فعالیتهای بسیار موفقی را در زمینه بازاریابی محتوایی صورت داده است. شاتل با ترکیب خدمات خود با بازاریابی محتوایی تحت وب، الگوی موفقی از این شکل بازاریابی را رقم زده است.

من در مقاله ای با عنوان «بازاریابی محتوایی چیست؟» در سال ۸۹، به اهمیت بازاریابی محتوایی و نقش آن در فضای آتی بازاریابی اشاره کرده بودم، هر چند آن روزها شرکتها و سازمانها کمتر به این مقوله توجه می کردند، اما خوشبختانه فضای کسب و کار ایران، این ابزار بازاریابی را جدی گرفته و از آن بهره می گیرد.

اما بیایید، خیلی ساده بازاریابی محتوایی را تعریف کنیم. بازاریابی محتوایی یعنی تولید و انتشار محتوای با ارزش برای جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری. نوع محتوا (مقاله، عکس، ویدئو، اینفوگرافی و …) بسته به نوع خدمات یا محصول کسب و کارها می تواند متفاوت باشد.

شرکت با شاتل با راه اندازی سایتهای Cup و Shatelland و techshot مجموعۀ خوبی از محتوا را در زمینه های متفاوتی و متنوعی برای کاربرانش فراهم آورده است.

بازاریابی محتوایی شاتل در CUP

سایت www.cup.ir با یک دامین فوق العاده خوب ! واقعاً دامین ۳ حرفی و آن هم معنادار، اولین نکته ای است که پیرامون کاپ به چشمم می خورد. سایت کاپ، اخبار ورزشی البته بیشتر با تاکید بر فوتبال پوشش می دهد و در رویدادهای خاص، مثل جام جهانی و … مسابقاتی را برگزار می کند.

نکتۀ جالب پیرامون این سایت، وجودِ تبلیغات فراوان و از شرکتهای دیگری مثل دیجی کالا و … است، در واقع فضای تبلیغاتی سایت کاپ به طور اختصاصی در اختیار گروه شرکتهای شاتل نیست، و مشخص نیست چرا این استراتژی اتخاذ شده است. البته علی رغم این که این سایت روی سرورهای شاتل است، و همکاری نزدیکی را در برخی برنامه های تبلیغی با شاتل دارد، احتمال می رود که تنها یک شریک تجاری باشند و مالکیت این سایت متعلق به شاتل نباشد، نکته ای که برای دو سایت دیگر صادق نیست. به هر حال این سایت در میان ۳۰۰ سایت پربیننده ایرانی قرار دارد و در این میان مهمترین رقیبش سایت ورزش۳ است که به لحاظ تعداد مخاطب برتری محسوسی به کاپ دارد.

بازاریابی محتوایی شاتل در کاپ

بازاریابی محتوایی شاتل در Shatelland

اگر از من بپرسند، می گویم که شاتل لند موفقترین سایت شاتل است ! سایتی که تنوع محتوای زیادی دارد و دقیقاً در حوزه هایی به تولید محتوا پرداخته است که مورد پسند مخاطبان ایرانی است ! یعنی دانلود رایگان ! از سوی دیگر شاتل با این کار مصرف پهنای باند کاربران را افزایش خواهد داد و این خود باعث افزایش درآمد خواهد شد. به هر شکل این سایت، با ارائه پروموشنهایی به کاربران شاتل، بسیاری را ترغیب می کند تا از مشتریان این شرکت PAP شوند. این سایت هم در میان ۸۰۰ سایت پربیننده ایرانی قرار دارد.

بازاریابی محتوایی شاتل در شاتل لند

بازاریابی محتوایی شاتل در Techshot

این آخری سایتی است که در مورد تکنولوژی و موبایل و رایانه و … می نویسد ! یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه جوانان و نوجوانان ! هر چند هنوز در زمینه جذب مخاطب از دو نمونه قبلی عقبتر است، اما آینده روشنی را می توان برای آن پیش بینی کرد. techshot احتمالاً قلاب دیگری برای رسیدن شاتل به مشتریان بالقوه در سراسر ایران خواهد بود !

بازاریابی محتوایی شاتل در تک شات

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا