تبلیغات مقایسه ای به عنوان یکی از گونه های تبلیغاتی که در شرایط ویژه ای چه از لحاظ بازاریابی و چه از لحاظ حقوقی در دنیا به کار می رود، گونه ای از تبلیغات است که کمتر در ایران دیده می شود. اما طی ماه های اخیر، با حضور رایتل و امتیاز انجصاری اش در بهره برداری از شبکه نسل سوم، می توان نمونه هایی از این تبلیغات را از او دید. در یکی از جدیدترین بنرهای تبلیغاتی رایتل در اینترنت، رایتل سرویس اینترنتش را به طور مشخصی با همراه اول (با نماد حلزون) و ایرانسل (با نماد لاکپشت) مقایسه کرده است و خود را یوزپلنگی سریع معرفی کرده است.
در این بنر تبلیغاتی که در ادامه آمده است، رایتل، ابتدا در زمینه ای فیروزه ای رنگ که رنگ سازمانی برند همراه اول است، یک حلزون را نشان می دهد (نماد کندی) و سپس در زمینه ای زرد رنگ که رنگ سازمانی ایرانسل است لاک پشتی (نماد کندی) را نشان می دهد و سپس یوزپلنگ سریع رایتل با رنگ بنفشش ظاهر می شود.
به نظر شما، این اقدام رایتل از نظر اخلاقی صحیح است ؟ آیا به لحاظ حرفه ای و بازاریابی اقدام صحیح انجام گرفته است؟
![]() |
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است. |
اما خدمات واقعي در حد تبليغات ارائه ميشود... نه اينكه اين رايتل كه من بعنوان يك مشتري بسيار بسيار ناراضي هستم و حتي خدمات دريافتي را پس نميگيرد...يعني فقط ميفروشد يا به عبارتي با تبليغات مسخره مشتري را در دام مي اندازد.
اميدوارم آقاي صدري مدير عامل شركت رايتل از گزينه مشتري مداري و حاكميت عقل در شركت بهره اي ببرد!!