مدیریت فروش و بازاریابی

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشوید

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشویددر حال حاضر یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است که کاربران در آن به اشتراک تصاویر و ویدئو می پردازند. محبوبیت این شبکه اجتماعی می تواند به شما در امر بازاریابی، تبلیغات و .. کمک شایانی کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در حال حاضر این شبکه اجتماعی بالغ بر 300 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا دارد. به دلیل ویژگی به اشتراک گذاری تصاویر این امکان به خیلی از صاحبان کسب و کار داده می شود که محصولات خود را به نمایش گذاشته و به بازاریابی آن ها بپردازند. در اصل بسیاری از صاحبان کسب و کارها سیاست هایی را برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام اتخاذ می کنند تا به وسیله آن ها بتوانند محصول خودشان را بهتر معرفی کنند.

در حال حاضر این شبکه اجتماعی از لحاظ تبلیغات و بازاریابی بسیار حائز اهمیت است؛ اما باید بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید. تا به نتیجه درستی برسید و محصول خودتان را راحتتر به مشتریان معرفی کنید. اگر می خواهید در بازاریابی با این شبکه اجتماعی دچار اشتباه نشوید و اقداماتی که انجام می دهید در مسیر درست پیش می رود، نباید 5 اشتباهی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را انجام دهید.

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشوید

1- ارسال اسپم در اینستاگرام

محیط جذاب اینستاگرام خیلی ها را به سمت خود جذب می کند و در هر روز کاربران این شبکه پست های بسیار زیادی در آن می پردازند. اما انتشار نامرتب پست ها با تعداد زیاد در روز ممکن است باعث ناراحت شدن کاربران شود و سبب می شود که آن ها دیگر پروفایل شما را دنبال نکنند. پست هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید باید در یک بازه زمانی مشخص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند، برای این منظور می توانید از ابزارهای ویژه این کار نیز استفاده کنید.

2- استفاده از عکس های بی کیفیت

محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید، باید بسیار باکیفیت و مهم باشند. تمام نظرها به این محتوا جلب می شوند و به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.

اگر تصاویر بی کیفیت قرار دهید، استقبال مردم را از دست خواهید داد. یک تصویر خوب می تواند تمام ویژگی های محصول شما را به نمایش دربیاورد تا مردم نسبت به خرید آن تشویق شوند.

3- ضعف در بخش Bio اینستاگرام

بیشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبی قرار نمی دهند. این موضوع برای افرادی که می خواهند محصول خودشان را به فروش برسانند بسیار حائز اهیت است. این بخش اولین چیزی است که کاربران آن را می بینند و بررسی می کنند.

می توانید اطلاعات مهمی را در این قسمت یادداشت کنید به گونه ای که نظر مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید. این اطلاعات سبب می شود که مردم صفحه شما را دنبال کنند و حتی تصمیم بگیرند که از شما خرید کنند.

4- عدم برقراری ارتباط موثر با کاربران

فراموش نکنید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که با کمک آن می توانید کار خود را بهینه سازی کنید. باید تلاش کنید با افرادی که در این شبکه فعالیت می کنند، ارتباط خوبی برقرار کنید. افرادی که در حوزه شما به فعالیت مشغول هستند را دنبال کنید.

زیر پست های مختلف کامنت بگذارید و افراد مختلف را تگ کنید تا در ذهن مخاطب حک شوید. در نظر داشته باشید که این شبکه اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مناسب است. در ارتباط بودن با کاربران سبب می شود که نظر آن ها نسبت به محصولی که به فروش می رسانید جلب شود.

5- عدم استفاده از هشتگ در اینستاگرام

استفاده از هشتگ در اینستاگرام بسیار مهم است. از طریق هشتگ می توان به موضوعات مشابه دسترسی پیدا کرد. با هشتگ می توانید محصول خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید، زیرا از طریق گذاشتن هشتگ، کاربران می توانند به راحتی محصولات شما را پیدا کنند. بیش از 91 درصد پست هایی که در اینستاگرام ارسال می گردد، دارای هشتگ هستند.

اما در نظر داشته باشید که هشتگ هایی را برای تصاویر خود انتخاب کنید که به آن ها ارتباط دارند.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا