مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی تبلیغ لیپتون برای Ice Tea

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.

تبلیغ تلویزیونی لیپتون

لیپتون

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید

احتمالاً لیپتون تنها برند اسکاتلندی شناخته شده در ایران است ! حتی اگر ندانید که لیپتون یک برند اسکاتلندی است ولی حتماً با این برند آشنایی دارید. موفقیت این برند تا حدی است که بسیار از مردم ایران پس از سالها هنوز چای کیسه ای (به عنوان یک محصول) با نام چای لیپتون (به عنوان یک برند) صدا می زنند !

یکی از نکات قابل توجه در مورد لیپتون، تمرکز این برند بر روی چای است. برخلاف بسیاری از برندهای دیگر در زمینه نوشیدنیهای غیر الکلی که می توانیم گستره وسیعتری از محصولات را ببینیم، در لیست محصولات لیپتون جز انواع چای فرآوری شده محصول دیگری یافت نمی شود و شاید یکی از دلایل موفقیت این برند و میزان نفوذش همین تمرکز بر بازار باشد. بررسی دقیق تر محصولات لیپتون در بازار نشان می دهد که این محصول در میان محصولات با قیمت متوسط ارزیابی می شود (این ارزیابی در سطح بین المللی است نه بازار ایران).

تبلیغ تلویزیونی پیش رو که صرفاً به معرفی یخ چای (Ice Tea) شرکت لیپتون پرداخته است از ایده اصلی بسیار ساده و ابتدایی بهره گرفته است. فردی که حجم بالایی از کارها را در شرکت دارد، با نوشیدن یخ چای لیپتون، برای لحظاتی محیط خسته کننده کار برایش به یک فضای شاد و پرهیجان تبدیل می شود.

اما در مورد بازار Ice Tea نکته جالبی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که حدود ۶۰% مردم بدون آن که Ice Tea را آزمایش کرده باشند، ادعا می کنند که طعم آن را دوست ندارند ! لیپتون پیش از نمایش این تبلیغ، کمپین تبلیغاتی را پیام محوری Don’t knock it ‘til you’ve tried it پیاده کرد که توانست کمی از نگرش منفی نسبت به این محصول استراتژیک لیپتون بکاهد و در واقع این تبلیغ کوتاه و ساده در ادامه کمپین تبلیغاتی مذکور اجرا شده است.

Advertising Agency: DDB, Paris, France

Creative Directors: Nick Bell, Pierrette Diaz, Matthieu Elkaim

Copywriter: Francois Guyomard

Art Director: Nicolas Berthier

Agency Producer: Lucinda Ker

Account Supervisors: Aimée Betancourt, Magali Heberard, Philippe Berthelot

Strategic Planner: Alexandra Evan

Advertiser’s Supervisors: Rebecca Mueller, Anthony Barr, Mark Olney

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا