مدیریت فروش و بازاریابی

کاربوم نسل جدید پلتفرم‎های کاریابی در ایران

مهم‌ترین چالش و دغدغه افراد پس از گرفتن مدرک تحصیلی، پیدا کردن شغل مناسب و استخدام شدن است؛ موضوعی که این روزها به‌ عنوان یکی از ۳ بحران اصلی و ابرچالش‎های کشور شناخته می‌شود. البته این موضوع فقط محدود به زمان فارغ‌التحصیلی نیست چرا که اگر طول مدت زندگی شغلی هر فرد را ۳۰ سال در نظر بگیریم، به‌طور متوسط بین ۵ تا ۷ بار در این بازه‎ی زمانی احتمال تغییر و جابه‌جایی شغلی وجود دارد.

کاربوم نسل جدید کاریابی

علت اهمیت این چالش آن است که بیکاری به معنای استفاده نکردن از نیروی کار و سرمایه انسانی جامعه است. علت دیگر این است که افراد بیکار در جامعه احساس می‌کنند نقش درستی در جامعه ندارند و احساس طردشدگی دارند و در تمام ارتباطات خود با جامعه، این مساله تاثیرگذار است.

دنیای شغلی جدید نیروی بامهارت می‌خواهد و فقدان مهارت، در نرخ بیکاری بی تاثیر نیست. داستان عجیب این است که درمقابل شکایت کارجویان کار از بیکاری، پیمانکاران بخش خصوصی از نبود نیروی بامهارت گله‎مند هستند. لازم به ذکر است که موضوع بحث ما در خصوص کار در بخش خصوصی و مشاغلیست که قرار است افراد با تلاش خود، حقوق دریافت کنند و سازمان‎هایی که بودجه دولتی دریافت میکنند.موضوع این بحث نیستند، و بسیاری از این سازمان‎ها ملاک‎‎های استخدام متفاوت است و در پلتفرم‎های استخدامی هم ارگان دولتی آگهی شغلی قرار نمی‎دهد.

کاربوم در تلاش است فاصله بین کارفرما و کارجو را حداقل برساند. بدیهی است که متصل کردن شرکت‎ها به جامعه هدف کارجویان مدنظر در قالب آگهی‎های استخدامی امری ضروری و لازم است، اما کافی نیست.

برای تحقق این موضوع، به شروط دیگری نیاز است که به صورت اجمالی به بررسی آن‎ها می‎پردازیم:

کاربوم نسل جدید کاریابی

شناخت توانمندی‌ها از طریق تست‌های خودشناسی

برای شناخت بهتر استعداد و علایق خودتان می‌‌توانید از سرویس تست‌های خودشناسی کاربوم استفاده کنید. این تست‌ها با همکاری محققان برتر این حوزه تدارک دیده شده‌اند و به شما کمک خواهند کرد با شناخت بهتر از خودتان، بتوانید شغل متناسب با شخصیتتان را بشناسید.

در این قسمت، گلچینی از بهترین تست‌های روان‌شناسی و شخصیت‌شناسی تدارک دیده شده و به‌سادگی و از هر جای ایران می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و به کمک آن‌ها خودتان را بهتر بشناسید و نهایتا در انتخاب شغل مناسب از خروجی این آزمون‌ها استفاده کنید. و تا کنون بیش از 2.5 میلیون نفر از این آزمون‎ها و نتایج آن بهره برده‎اند.

ورود به بخش تست‌های شخصیت‌شناسی کاربوم.

کاربوم نسل جدید کاریابی

یادگیری و ارتقای مهارت‌های لازم برای بازار کار

کاربوم در سه بخش به این نیاز پاسخ خواهد داد. در بخش رویدادهای شغلی، می‌توانید به‌راحتی به مرتبط‌ترین دوره‌ها و رویدادهای آموزشی دسترسی داشته باشید. این مهارت‌ها علاوه‌ بر زمینه‌ی تخصصی، می‌توانند به توسعه‌ی شخصی شما زندگی هم کمک کنند.

اگر هم اهل آموزش از راه‌دور هستید یا نمی‌توانید در دوره‌های حضوری کاربوم شرکت کنید، اصلا نگران نباشید. وب‌یاد شبکه‌ی یادگیری آنلاین و یکی از سرویس‌های مجموعه‌ی کاربوم است. در وب‌یاد می‌توانید بیش از 120 دوره آموزشی ویدئویی مهارتی و کاربردی را از اساتید مطرح و برتر ایرانی را از هر جای کشور مشاهده کنید و از یادگیری مهارت‌های جدید در حوزه‎های مدیریت وکسب و کار، توسعه فردی، بازاریابی و فروش، بورس و کامپیوتر و فناوری لذت ببرید.

یافتن شغل از طریق بخش آگهی‌های استخدام

معتبرترین شرکت‌های ایرانی آگهی‌های شغلی‌شان را در کاربوم منتشر می‌کنند. از این بخش می‌توانید به آگهی استخدام این شرکت‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه ‌بر تهران، کاربوم آگهی‌های باقی شهرهای ایران را هم پوشش می‌دهد.

یافتن شغل مناسب و ارتباط اولیه با واحد جذب و استخدام شرکت‌های متقاضی و پیگیری وضعیت استخدام در کاربوم به سادگی انجام می‌شود. در این زمینه سرویس اطلاع رسانی آگهی‌های استخدام کاربوم به شما کمک خواهد کرد تا در کوتاهترین زمان از فرصت‌های شغلی مناسب با خود مطلع شوید و همچنین در پنل کاربری خود از وضعیت رزومه و درخواست شغلی خود در شرکت‌ها آگاه باشید.

در این بخش بطور متوسط بیش از 1000 فرصت شغلی روزانه وجود دارد و تا کنون بیش از 6000 کارفرما بر بستر کاربوم، اگهی استخدامی ثبت نموده‎اند.

اگر هم می‌خواهید با شغل‌های جدید و نیازهای مهارتی آن‌ها آشنا شوید، این بخش راهنمای شما خواهد بود.

ورود به بخش آگهی های استخدام کاربوم.

کاربوم نسل جدید کاریابی

معرفی حرفه‌ای خود ازطریق رزومه‌ ساز آنلاین

رزومه اولین ملاقات حرفه‌ای شما با کارفرما است. با رزومه‌ ساز کاربوم توانمندی‌ها و سوابق شغلی شما به‌خوبی و کاملا طبقه‌بندی‌شده و حرفه‌ای در چندین قالب گرافیکی جذاب منعکس می‌شود. به کمک قدرتمندترین رزومه ساز فارسی می‌توانید به‌سادگی رزومه‌ی کاری حرفه‌ای برای خودتان بسازید و نسخه‌ی باکیفیت آن را دریافت کنید. هم اکنون بیش از 320 هزار نفر از رزومه‎ساز کاربوم استفاده کرده‎اند.

ورود به رزومه ساز کاربوم.

کاربوم نسل جدید کاریابی

آشنایی با شرکت‌ها از طریق صفحات برند کارفرمایی

انتخاب محل کار برای استخدام شدن، شباهت فراوان با ازدواج دارد که باید دو طرف بدرستی یکدیگر را انتخاب کنند، درحالیکه برخی از متقاضیان استخدام، تنها این نگرانی را دارند که سازمان، آنان را برگزینند و خود پیش شرط یا برنامه مشخصی ندارند.

واقعیت این است که بخش عمده‎ای از لحظات عمر و بیشتر از آنکه در خانه باشیم و با همسر خود باشیم را در شرکت و در کنار همکاران سپری میکنیم.

این موضوع مهم و بدیهی در بسیاری از مواقع مغفول واقع می‎شود؛ حتی در شرایطی که گزینه‎های انتخاب شرکت محدود است، لااقل آشنایی با سازمان‎ها امکان الویت‎بندی بسیار مهمی را برای کارجویان فراهم می‎کند.

آشنایی با محیط کاری و فرهنگ سازمانی، پیش از ورود به شرکت‌ها، می‌تواند کمک زیادی در رضایت شغلی شما در آینده داشته باشد. تناسب با فرهنگ و ارزش‌های سازمانی، عاملی تعیین‌کننده در ماندگاری و رشد حرفه‌ای شماست. به بخش معرفی شرکت‌ها در کاربوم سر بزنید تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

بیش از 1500 شرکت از این طریق سازمان خود را در کاربوم معرفی‎ کرده‎اند و در این صفحه مواردی چون معرفی محصولات و خدمات، جذابیت‎های سازمان و فرهنگ سازمانی در معرض دید کارجویان قرار دارد.

ورود به بخش معرفی سازمان ها در کاربوم.

کاربوم نسل جدید کاریابی

کاربوم همه‌ی تلاشش را می‌کند تا همیار شما در مسیر رسیدن به #زندگی_شغلی بهتر باشد. شایان ذکر است در آینده‌ای نه‌چندان دور نیز سرویس‌های جدید دیگری در کاربوم راه‌اندازی می‌شود. با کاربوم و سرویس‌های متنوعش همراه شوید.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا