مدیریت فروش و بازاریابی

پیتزاهای خوب، تبلیغ های بد+تصاویر تبلیغات پیتزا در دنیا

یکی از حوزه های کسب و کار که طی سالهای گذشته در شهرهای مختلف کشور، با رونق و رشد نسبی روبرو بوده است، فست فود، پیتزا و رستوران های این چنینی بوده است. افزایش تعداد عرضه کنندگان پیتزا در بازار، باعث گردیده صاحبان کسب و کارهای پیتزا و فست فود، تمایل زیادی به تبلیغات داشته باشند. از این روی طی سالهای گذشته، فست فودها سهم قابل توجهی از تبلیغات را در فضاهای تبلیغات ارزان قیمت و متوسط قیمت داشته اند.

اما متاسفانه پیتزاهای خوشمزه در ایران، تبلیغات ضعیفی دارند ! به نظر می رسد، فست فودهای ایرانی برای تبلیغات به آژانس های تبلیغاتی حرفه ای مراجعه نمی کنند و ترجیح می دهند با یک نفر مسلط به «فوتوشاپ» یا «کورل دراو» تنها یک خروجی گرافیکی آمادۀ چاپ کنند ! که از همین روی هم تمام تبلیغات فست فود و پیتزا در ایران، به تصویر یک پیتزا (آن هم نه پیتزای خودشان، بلکه تصاویر دانلود شده از istock و نظایر آن) اکتفا کنند و نهایتاً لیست منویشان را کنارش بگذارند.

اما در دنیا چنین نبوده است ! به تعدادی از تبلیغ های پیتزا در سال ۲۰۱۶ نگاه کنید. (قبلاً تبلیغات جالب پیتزا را در اینجا منتشر کرده بودیم)

نمونه تبلیغ های پیتزار در دنیا

تبلیغ پیتزا دومینو (برای مشاهده سایز اصلی تبلیغ، روی عکس کلیک کنید.)

تبلیغ پیتزا دومینو

تبلیغ پیتزا دومینو

تبلیغ پیتزا دومینو

تبلیغ پیتزا دومینو

تبلیغ پیتزا دومینو

تبلیغ پیتزا در برزیل

تبلیغ پیتزا در برزیل

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا