مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ: Google Street View

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تیزر تلویزیونی گوگل برای سرویس جدید Google Street View در سال ۲۰۱۰

گوگل

احتمالاً شما هم با من موافق هستید که گوگل از پیشتازان نوآوری در صنعت خود است و احتمالاً باز هم می پذیرید که همین نوآوری یکی از مهمترین دلایلی بوده است که گوگل این شرکت جوان – تاسیس در ۱۹۹۸ – را به یکی از ۵ برند برتر دنیا تبدیل کرده است.

سرویس جدیدی که گوگل در ماه های پایانی سال ۲۰۱۰ میلادی به کاربرانش معرفی کرده است و بار دیگر آنها را شگفت زده کرده است، Google Street View نام دارد. Google Street View که در داخل Google Map و Google Earth قابل استفاده است، این امکان را به کاربرش می دهد که تصاویری فراتر از تصاویر ماهواره ای ببیند و این بار به داخل خیابانهای نقاط مختلف دنیا برود و جزییاتی کامل را ببیند !

بله؛ در گوگل استریت ویو، کاربر این امکان را دارد که تصاویری پانوراما از داخل خیابانهای شهرهای مختلف دنیا را در ۷ قاره ببیند ! این سرویس از سال ۲۰۰۷ مراحل آزمایشی خود را آغاز کرد و سرانجام در نوامبر سال ۲۰۱۰ نسخه ی نهایی آن آماده شد.

گوگل برای معرفی این سرویس در آلمان، تیزر تبلیغاتی ساخته است، که در عین سادگی، استفاده‌ی فوق العاده‌ای از تکنیکهای انیمیشنی و همچنین هماهنگی موسیقی با تصویر و مضمون آگهی را به همراه داشته است. نکات زیر پیرامون این تیزر تلویزیونی به چشم می خورد :

– نام گوگل تنها یک بار و در پایان آگهی به چشم می خورد.

– هیچ نریشن (narration) یا دوبله ای بر روی این اگهی وجود ندارد، و تمام پیام به طور تصویری انتقال می یابد.

– موسیقی و تصویر بسیار هنرمندانه هماهنگ شده اند و در این بین کارهای انیمیشنی نیز موثر بوده است. موسقی ضمن حفظ ریتم اصلی در طول تیزر، هماهنگ با نوع حرکت و سرعت حرکت تصویر است و از سویی دیگر با موسیقی منطقه‌ای که تصویر مربوط به آن است ارتباط دارد. (مثلاً زمانی که تصویر به آفریقای جنوبی می رود یا به آسای می رود، موسیقی شباهتهایی با آن منطقه پیدا می کند )

– به نظر می رسد، این آگهی اگر کمی  کوتاه تر بود، می توانست موثرتر باشد.

– در پایان این تیزر، شعار « das leben ist eine reise » به زبان آلمانی نمایش داده می شود که به معنای « Life Is a Journey » می باشد و در فارسی « زندگی یک سفر است » ترجمه می شود.

شما می توانید تیزر تبلیغاتی Google را مشاهده فرمایید.

Advertising Agency: Kolle Rebbe, Germany
Art Direction: Thomas Knüwer
Consultant: Katrin Becker
Producer: Nina Svechtarov
Production: Sehsucht Berlin GmbH & Co KG
Director: Mate Steinforth
Design: Helge Kiehl, Christian Zschunke, Mate Steinforth
Compositing: Helge Kiehl
۳D: Hannes Weikert, Philipp Brömme, Alex Glawion
Stop Motion: Lucas Zanotto, Christian Zschunke, Helge Kiehl
Producer: Nadine Sklodowski, Julia Rudloff (PA)
Music & Sound Design: KAMP Music & Sound Design

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا