مدیریت فروش و بازاریابی

تبلیغات تجاری در کریسمس ۲۰۱۲

مناسبتهای فرهنگی، تاریخی، مذهبی هر کدام فضایی ایجاد می کنند که می تواند محرکی برای رفتارهای متفاوت در خرید مصرف کنندگان باشد. همین محرکها منجر به شکل گیری گروهی از تبلیغات می شود که همان واقعه تاریخی، فرهنگی و … را دستمایه خود قرار می دهد. مثلاً در فرهنگ ایران، در ماه رمضان و کمی قبل تر از آن تبلیغات مواد غذایی و خوراکی ها افزایش می یابد و بسیاری از این کمپینهای تبلیغاتی از مشخصه های ماه رمضان، مثل سفره سحر و افطار و نظایر آن برای شکل دهی تبلیغ استفاده می کنند. یا در نزدیکی مهرماه تبلیغ کفش و لباس و کتاب های آموزشی و آموزشگاه ها افزایش می یابد و طبیعتاً استفاده از نمادهای مدرسه و دانشگاه در تبلیغات رواج پیدا می کند همین طور می توان افزایش تبلیغات مواد شوینده در نزدیکی سال نو و استفاده از نمادهای نوروز در آن را مثال زد. در کشورهای دیگر نیز متناسب با فرهنگشان، مواردی مشابه را می توان مشاهده کرد که کریسمس یکی از بارزترین آنها است. در ادامه این مطلب، تعدادی از تبلیغاتی که در کریسمس ۲۰۱۲ توسط شرکتها صورت پذیرفته را مشاهده می کند. همان طور که مشاهده می شود، استفاده از نمادهای کریسمس مثل کاج، سانتا (بابا نوئل)، گوزن، سرما و برف در این تبلیغات بسیار رواج دارد.

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

تبلیغات در کریسمس

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا