مدیریت فروش و بازاریابی

استفاده از بن لادن در آگهی های تجاری

اسامه بن لادن، پس از اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و ناتوانی آمریکا در پیدا کردن او، تبدیل به نمادی برای نایابی، دوری، وحشت، شیطان و … در فرهنگ آمریکایی ها گردید. از این رو بسیاری از سناریو پردازان و ایده پردازان تبلیغات در آمریکا، بارها از بن لادن در تبلیغات استفاده کردند و احتمالاً اکنون پس از کشته شدن وی نیز، از چهره ی او در تبلیغات استفاده خواهد شد. به هر شکل در اینجا ۱۳ آگهی چاپی که در آن تصویر بن لادن به کار رفته، آمده است. در هر کدام از این آگهی ها از یکی از ویژگی های اشاره شده مثل دور بودن، وحشتناک بودن، نایابی یا … به عنوان دستمایه ی تبلیغ استفاده شده است.

این آگهی مربوط به یک دارو است که برای مشکلات استخوانی و مفصلی به کار می رود، در این آگهی به حداکثر برخورد و ارتباط در یک مفصل اشاره می شود!

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

در این آگهی، سیگار را بهترین ابزار برای کشتن بن لادن معرفی کرده است، یعنی سیگار این قدر مهلک است که …

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

آگهی فعالیت پست DHL در افغانستان، که ادعا کرده ما تو را می یابیم، بعنی دی اچ ال هر بسته ای را به مقصد می رساند.

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

تبلیغ Paint Ball با استفاده از تصویر بن لادن !

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

در این آگهی، مخاطبان به را ترک سیگار دعوت کرده تا در سال ۲۰۶۶ زنده باشند و دستگیری بن لادن را ببینید !

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

لاک غلط گیری که …

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

در تبلیغ این خودرو ادعا شده است، که شما با یک باک، می توانید از دایناسورها تا بن لادن و مصر و … را سفر کنید !

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

لیزری که هر تاتو (خالکوبی) را پاک می کند …

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

اسامه بن لادن در تبلیغات آمریکایی

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا