مهمترین چالش و دغدغه افراد پس از گرفتن مدرک تحصیلی، پیدا کردن شغل مناسب و استخدام شدن است؛ موضوعی که این روزها به عنوان یکی از ۳ بحران اصلی و ابرچالشهای کشور شناخته میشود. البته این موضوع فقط محدود به زمان فارغالتحصیلی نیست چرا که اگر طول مدت زندگی شغلی هر فرد را ۳۰ سال در نظر بگیریم، بهطور متوسط بین ۵ تا ۷ بار در این بازهی زمانی احتمال تغییر و جابهجایی شغلی وجود دارد.
ادامه مطلب...
ما و شما با سریال ها، فیلمهای سینمایی و آثار هنری دنباله دار زیادی آشنا هستیم، و اغلب با افت در کیفیت و میزان اقبال بازار به چنین سریالها و فیلمهایی در فصلهای بعدی آشنا هستیم. به نظرِ نگارنده این اتفاق برای سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سید محمد امامی نیز کم و بیش رخ داده است و دستِ کم در حوزۀ بازاریابی که نگارنده پیرامونِ آن نقد و بررسی نموده است، این موضوع احساس می گردد. همان طور که پیشتر در مطلبی با عنوان «بازاریابی و تبلیغات سریال شهرزاد» اشاره کرده بودم، در فصل اول، شهرزاد عملکردی چشمگیر در حوزه بازاریابی داشت، موضوعی به نظر می رسد حتی موفقیت نسبیِ فصل دوم شهرزاد را تضمین نمود. موضوعی که باید در ادامه به آن اشاره کنیم، مصادیق افت عملکرد بازاریابی سریال شهرزاد در فصل دوم است.
ادامه مطلب...من معتقدم که یکی از مهمترین اهداف بازاریابی «تمایز قائل شدن و تفکیک دادن بین مشتریان» است . نمی دانم شما چقدر با من موافق هستید، اما در بازاریابی ما نمی خواهیم با همه یکسان رفتار کنیم. البته که به لحاظ مسائل انسانی این تمایز مدنظر من نیست، اما از منظر تجارت و کسب و کار، مشتریان با هم فرق دارند. قرار نیست، مشتری ای که سالی یک بار از ما خرید می کند با همان شیوه ای بازاریابی شود که مشتری ای هر هفته از ما خرید می کند ! این دقیقاً مصداقِ همان تمایز است. لازم است که در هر کسب و کار شاخصهایی برای سنجش و تحمین ارزش مشتری داشته باشیم. موضوعی که تلاش می کنم در ادامه به آن بپردازم.
ادامه مطلب...بازاریابی سیاسی یکی از شکلهای بازاریابی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد و احتمالاً فعّالان این حوزه کمتر از دانش آموختگان بازاریابی باشند. نکته ای که باید به آن توجه کنیم آن است که هر چند بازاریابی سیاسی تفاوتهای زیادی با دیگر شکلهای بازاریابی دارد، اما کماکان از قوانین بازاریابی پیروی می کند. بازاریابی سیاسی تنها در روزهای انتخابات معنادار نیست، زیرا فرآیندی بلندمدت است که بخشهای گوناگونی دارد و در طول دوران انتخابات به اوج خود می رسد. اما به هر حال، در روزهای انتخابات آن هم بیشتر در طی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در کشور ما معنای پررنگ تری پیدا می کند. در این یادداشت قصد دارم به ابزارهای بازاریابی سیاسی که خصوصاً در دوران تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حال استفاده است، بنویسم.
ادامه مطلب...
تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به چه معناست؟
تعمیر و نگهداری پیشگیرانه Preventive...
ادامه مطلب...حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آنقدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آنها امری بسیار عادی و روتین تصور میشو...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است