برای پیش ثبت‌نام در وبینار رایگان جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402 روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری فروردین ماه می‌باشد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402»فرصت


فروش و بازاریابی - صفحه 2

مدیریت فروش و بازاریابی

دوره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید، حذف می شوید

شما و شرکت تان از کدام گروه هستید؟ آنها که هنوز بازاریابی دیجیتال را جدی نگرفته اند؟ یا شما هم اهمیت بازاریابی دیجیتال را درک کرده اید و در تلاش برای به خدمت گرفتن آن هستید ؟

این روزها دنیای کسب و کار بیش از پیش رقابتی شده است و به همین دلیل تبلیغات به بخش جدایی ناپذیر کسب و کار تبدیل شده است به گونه ای که که شرکت‌ها برای جا نماندن از این دنیای پررقابت، هزینه های میلیاردی می‌کنند تا شهروندان در گوشه و کنار شهرها و رسانه‌ها شاهد خودنمایی شرکت‌ها باشند، به گونه ای که براساس آمار سایت emarketer شرکت‌ها در سال 2014 بیش از 488میلیارد دلار صرف تبلیغات از طریق تمام رسانه‌های سنتی و نوین کرده‌اند و این رقم با رشد پنج درصدی از مرز 513میلیارد دلار در سال 2015 گذشت و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2020 به 674 میلیارد دلار برسد.

ادامه مطلب...

تبلیغ جالب و هیجان انگیز هنکل برای پریل+ویدیو

در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، قبلاً در مورد بازاریابی چریکی (یا همان بازاریابی پارتیزانی) صحبت کرده بودیم و در مطلبی با عنوان «تبلیغ محیطی و خلاقانه آریل» به گونه ای از ترکیب تبلیغات محیطی و تلویزیونی اشاره کرده بودیم. در سال 1387 که این مطالب را می نوشتم، تصور نمی کردم که فضای بازاریابی و تبلیغات در ایران 7 سال بعد یک تبلیغ خلاق و هیجان انگیز را تجربه کند.

نگارنده پیش از مشاهدۀ تبلیغی که موضوعِ این یادداشت است نیز از شواهد دیگر، به وضوح دریافته بود که «هنکل پاکوش» و برند پریل یک گام از رقبای خود در صنایع شوینده جلوتر است، برندی که در زمانی کوتاه سهم قابل توجهی از بازار مایع ظرفشویی را از رقبای گردن کلفت خود مثل پاکسان و دیگران ربوده بود. حالا در این ویدیو می توانید اقدام جالب تبلیغاتی پریل در مجتمع تجاری ارگ تهران واقع در تجریش را مشاهده کنید. این تبلیغ که ترکیبی که از تبلیغ محیطی و سپس گزارش آن تبلیغ تلویزیونی و ... است، جذابیت فوق العاده ای دارد.

ادامه مطلب...

نتایج یک مطالعه پیرامون بازاریابی بلادرنگ

برچسب ها: بازاریابیمدیریت

موسسه Accenture نتایج یک مطالعه موردی پیرامون Just In Time Marketing یا بازاریابی بلادرنگ را در اینجا منتشر نموده است و روزنامه دنیای اقتصاد در شماره مورخ 21 آذرماه 1395 آن را به ترجمه فریبا ولیزاده منتشر  نموده است. در ادامه می توانید نتایج مطالعه موسسه Accenture را پیرامون بازاریابی بلادرنگ مطالعه فرمایید. (می توانید فایل کامل این مطالعه موردی را از اینجا دانلود فرمایید)

بازاریابی بلادرنگ

مدیران ارشد بازاریابی تخمین می‎زنند کمتر از 20 درصد افراد در دسترس، مشتری بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. این آمار از نظرسنجی موسسه Accenture از مدیران ارشد بازاریابی صنایع مختلف برگرفته شده است. براساس رویکرد محاسبه هزینه به ازای هر مصرف‌کننده در دسترس، این رقم نشان‌دهنده اتلاف حدود صد میلیارد دلار در هر سال است. بررسی‎ها علاوه‌بر این حاکی از موفقیت پیشگامان بازاریابی در دسترسی به مشتریان، کنترل خروجی‏های بازاریابی، بهبود کیفیت و در نتیجه رشد درآمد است.

ادامه مطلب...

پیتزاهای خوب، تبلیغ های بد+تصاویر تبلیغات پیتزا در دنیا

یکی از حوزه های کسب و کار که طی سالهای گذشته در شهرهای مختلف کشور، با رونق و رشد نسبی روبرو بوده است، فست فود، پیتزا و رستوران های این چنینی بوده است. افزایش تعداد عرضه کنندگان پیتزا در بازار، باعث گردیده صاحبان کسب و کارهای پیتزا و فست فود، تمایل زیادی به تبلیغات داشته باشند. از این روی طی سالهای گذشته، فست فودها سهم قابل توجهی از تبلیغات را در فضاهای تبلیغات ارزان قیمت و متوسط قیمت داشته اند.

اما متاسفانه پیتزاهای خوشمزه در ایران، تبلیغات ضعیفی دارند ! به نظر می رسد، فست فودهای ایرانی برای تبلیغات به آژانس های تبلیغاتی حرفه ای مراجعه نمی کنند و ترجیح می دهند با یک نفر مسلط به «فوتوشاپ» یا «کورل دراو» تنها یک خروجی گرافیکی آمادۀ چاپ کنند ! که از همین روی هم تمام تبلیغات فست فود و پیتزا در ایران، به تصویر یک پیتزا (آن هم نه پیتزای خودشان، بلکه تصاویر دانلود شده از istock و نظایر آن) اکتفا کنند و نهایتاً لیست منویشان را کنارش بگذارند.

اما در دنیا چنین نبوده است ! به تعدادی از تبلیغ های پیتزا در سال 2016 نگاه کنید. (قبلاً تبلیغات جالب پیتزا را در اینجا منتشر کرده بودیم)

ادامه مطلب...

صفحه 2 از 71

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام