قبلاً در اینجا در مورد برندینگ در کسب و کارهای شرکتی b2b صحبت کردیم. در این مطلب به سه سوال ساده در مورد برندینگ شرکتی می پردازیم.
کل داستان گزارشگران تلویزیونی در یک سطر عبارت است از: مرور سریع اتفاقات برای یک شنونده کمحوصله یا بیحوصله بهصورت جذاب. آیا این ماجرا آشنا به نظر نمیآید؟ بله درست است، این مشابه آن چیزی است که بازاریابان B۲B انجام میدهند.
آن چیزی که باید در اینجا مورد توجه هر دو گروه قرار گیرد موضوع ایجاد جذابیت در کوتاهترین زمان است.
ادامه مطلب...«برند» در سالهای دور نشانی بود برای شناسایی اسبها در کارزار و میادین مسابقه اما امروزه بهعنوان یک موضوع کلیدی در بازاریابی و فروش شناخته میشود. کلمه «برند» در بازار بین تولیدکننده و مصرفکننده نهایی یا همان بازار محصول نهایی (B2C Market) کلمهای شناخته شده است درحالیکه در بازار کسبوکار بین شرکتها (B2B Market) کمتر شناخته شده است که این امر میتواند ناشی از همان نحوه استفاده از آن در گذشتههای دور باشد، اما واقعیت این است که برند و برندینگ در فضای اقتصادی بین کسبوکارها (Business To Business) نیز وجود دارد خواه محصول مورد معامله کالا باشد خواه خدمات. بنابراین تلاش میشود تا ضمن تشریح برندینگ بین شرکتی یا B2B Branding درباره ابعاد مختلف آن و راهکارهای جاریسازیاش صحبت کنیم.
ادامه مطلب...اینجا می خواهیم در مورد راهکارهای برندسازی با روابط عمومی بگوییم، نکته اساسی اینجاست که برندسازی تبدیل به یکی از عوامل کلیدی موفقیت در فضای کسب و کار شده است. برند با نمادهای بصری و نقطه حائز اهمیت به یاد ماندنی فاصله زیاد دارد. برند ماموریت، چشمانداز، اصول اجرایی و تاکتیکهای سازمان را مستحکم میكند. اسکینر برند را اینگونه تعریف میكند: یک نام، طرح، نماد یا هر ویژگی که یک محصول یا خدمت یک فروشنده را از بین بقیه فروشندهها متمایز میكند. وظیفه برند، شناسایی و ایجاد آگاهی و تضمین سطح کیفیت، کمیت، رضایت و کمک به ارتقا است. برند همچنین میتواند بهعنوان سخنگوی سازمانی در راستای رسیدن به اهداف و بهطور خاص بر اجرایی بودن روابط عمومی سازمان تولیدکننده محصول تاثیرگذار باشد و باید به ارزشها، رفتارها، جایگاهیابی و هویت مربوط شود.
ادامه مطلب...فیلیپس (Philips) یک شرکت چند ملیتی است که البته بهتر است آن را بیشتر متعلق به هلند بدانیم. دفتر اصلی شرکت فیلیپس در شهر آمستردام قرار دارد.شرکت فیلیپس، یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان است، که شمار کارکنان آن بیش از ۱۲۲٫۰۰۰ نفر میباشد و در ۶۰ کشور جهان، خدمات خود را ارائه مینماید. در سال ۲۰۱۲ شرکت فیلیپس بهعنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات روشنایی و نورپردازی در جهان، شناخته شد. تصاویر زیر، نمونه ای از کمپین تبلیغاتی فیلیپس در بازار آمریکا است که توسط آژانس تبلیغاتی اگلیوی تهیه و اجرا شده است.
ادامه مطلب...
دانشگاههای خارج از کشور در مقطع ا...
ادامه مطلب...حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آنقدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آنها امری بسیار عادی و روتین تصور میشو...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است