هزینه تبلیغات آنلاین در انگلیس رکوردشکنی کرد و به 10 میلیارد پوند هم رسید، بد نیست بدانید که در انگلیس اکثر تبلیغ کنندگان از شبکه اجتماعی یوتیوب و گوگل استفاده می کنند.
به نقل از خبرآنلاین، بسیاری از تبلیغکنندگان در انگلیس از گوگل و یوتیوب به منظور به اشتراک گذاری ویدئوهای تبلیغاتی خود استفاده می کنند و نظاره گر رشد میانگین 17 درصدی در بخش تبلیغات آنلاین در این کشور بوده ایم.
روند افزایشی در قیاس با سال 2007 ادامه دار بوده است و در این مدت ویدئوهای تبلیغاتی روی موبایل 51 درصد رشد داشته و به رقم 3.9 میلیارد پوند رسید و نشان از آن داشت که کاربران انگلیسی علاقه بسیاری به موبایل پیدا کرده و بر همین اساس، شرکتهای تبلیغاتی از موبایل به منظور توسعه فعالیتهای تجاری به خوبی استفاده کرده اند.
«جیمز چندلر» رئیس حوزه تبلیغات اینترنتی انگلیس IAB در این خصوص اظهار داشت که کاربران به منظور تماشای کلیپ، برنامهها و فیلمهای تلویزیونی به سوی ابزاری نظیر تلفن های هوشمند حمله بردهاند و شرکت های تبلیغاتی نیز با شناخت این نکته تلاش کردهاند بودجه بالاتری را برای ویدئوهای آنلاین روی موبایل اختصاص دهند و به همین علت سه چهارم از هزینه 3.9 میلیارد پوندی تبلیغات موبایلی هدف مند بوده است و روی آن برنامهریزی مدتدار گردید.
«دن بون یان» مدیر ارشد در موسسه PwC که در تهیه این گزارش با IAB همکاری های لازم را داشته است معتقد است که شرکتهای تبلیغاتی دنبال پیدا کردن راهکارهای جدید هستند تا برندهای بیشتری را وارد عرصه ویدئوهای تبلیغاتی آنلاین نمایند.
اکنون بنابه دلایل زیادی، بسیاری از تبلیغکنندگان انتشار ویدئوهای تبلیغاتی روی یوتیوب را متوقف کردهاند و این در شرایطی است که هر دقیقه بیش از 400 ساعت ویدئو روی یوتیوب آپلود می گردد. نکته قابل توجه این است که در سیاست جدید این شبکه اجتماعی، ویدئوهای تبلیغاتی روی فیلمهایی با کمتر از 10 هزار بیننده پخش نمی گردد و این موضوع سبب شده است تا تبلیغکنندگان اینترنتی با احتیاط رفتار کنند.