شبکه اجتماعی فیس بوک که گاهی شیوه های درآمدزایی اش از راه نشان دادن تبلیغات به کاربران، باعث آزرده خاطر شدن آن ها نیز می شد، حال روش جدیدی را برای کسب درآمد تبلیغاتی خود برگزیده است و این روش در حال حاضر، در مرحله آزمایش می باشد. فیس بوک قرار است در این روش از ابزاری همچون فیدخبری برای نمایش تبلیغات به کاربران استفاده کند.
به نقل از نیوزفاکتور، فیس بوک که اکنون در فیدخبری خود حجم زیادی از تبلیغات را به نمایش درآورده است با توجه به تکمیل ظرفیت این بخش به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت برنامه پیام رسان خود می باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، قرار است در آغاز به طور آزمایشی برنامه پیام رسان فیس بوک به منظور نمایش آگهی های تبلیغاتی به کار گرفته شود و این تبلیغات در قالب کارت هایی از پنج آگهی دهنده نمایش داده می شوند.
این روش آزمایشی در ابتدا به طور محدود در کشورهای استرالیا و تایلند انجام می شود و بعد از آن به دیگر کشورها نیز راه می یابد. این تبلیغات در پایین برنامه پیام رسان ظاهر می شوند و تعویض آن ها برای یافتن تبلیغات جدید ممکن است.
فیس بوک معتقد است که در جریان اجرای این روش تبلیغاتی حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران محفوظ می ماند و قرار است خطاهای احتمالی در این زمینه نیز برطرف شود.