اقتصاد کلان

بیل گیتس:هند غول اقتصاد دیجیتال دنیا خواهد شد

بیل گیتس بر این باور است که هند با روندی پیشرفتی که دارد می تواند ظرف ۷ سال آینده تبدیل به قول اقتصاد دیجیتال دنیا شود، وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo اعلام کرده است که در چند روز اخیر هندوستان با یک ماجرای بسیار جالبی و تعجب برانگیزی مواجه بوده است؛ درست یک ساعت قبل از اعلام نتایج انتخابات آمریکا بود که هند اعلام کرد که اسکناس‌های درشت این کشور یعنی اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه ای فاقد اعتبار هستند.

بیل گیتس:هند غول اقتصاد دیجیتال دنیا خواهد شد
بیل گیتس:هند غول اقتصاد دیجیتال دنیا خواهد شد

اقدامی برای مبارزه با پولشویی

شایان ذکر است این اقدام ناگهانی در واقع به منظور مبارزه با پول‌شویی صورت گرفته است و به جای اسکناس‌های ذکر شده نیز اسکناس‌های جدیدی که مجهز به چیپ ردیاب داخلی می باشند به مردم این کشور ارائه گردید.

اینطور که از شواهد مشخص است این اقدام از نظر بیل گیتس قدمی بسیار عظیمی محسوب می شود به دلیل اینکه او اعلام کرده است که این اقدام کشور هند بیانگر برنامه بلندمدت هندوستان جهت تبدیل‌شدن به قطب اقتصاد دیجیتالی در دنیاست.

بنیانگذار مایکروسافت ابراز داشت: «اقدام نخست‌وزیر هند در خصوص جایگزینی اسکناس‌های درشت با نسخه‌هایی بسیار امن‌تر، قدمی بسیار مهم در راستای پیشرفت اقتصاد دیجیتالی است.»

افزون بر این، وی اظهار داشت که هندوستان به‌ زودی از نظر هوش مصنوعی نیز پیشرفت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و در صورت صحیح بودن گفته‌های وی می‌توان در مدت زمانی کوتاهی نظاره گر حضور فناوری‌های هندی در بازار جهانی باشیم.

بیل گیتس:هند غول اقتصاد دیجیتال دنیا خواهد شد

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا